diff options
author | Jonas Smedegaard <dr@jones.dk> | 2024-05-06 19:49:13 +0200 |
---|---|---|
committer | Jonas Smedegaard <dr@jones.dk> | 2024-06-04 17:35:41 +0200 |
commit | b1a8b1e0c4dfecccbc2a51516baa2fc61d0d26be (patch) | |
tree | 09c6c9f07edcb4381037d36250efecff8fb28cae /_TODO.md | |
parent | 64a5b540a7071538f179d992b103c0353d5e7523 (diff) |
update TODOs
Diffstat (limited to '_TODO.md')
-rw-r--r-- | _TODO.md | 28 |
1 files changed, 28 insertions, 0 deletions
@@ -38,6 +38,34 @@ * skab sammenhængende overordnet struktur +### idé: fra artikel til artikel + +Problemformulering: +"Ville det give bedre læring, +hvis læringsmateriale var lettere at navigere i?" + +Underspørgsmål: + + * Styrkes læring af en bedre navigation? + * Svar: ja og nej (for operationel læring som er fattig), + og måske (for indholdsmæssig læring) + * Hvordan fungerer Scholia og Hypothes.is? + * Svar: de knytter indhold og metadata sammen med andet metadata + ved at skabe eller ændre mere metadata + * Hvordan kan Scholia og Hypothes.is lette navigation i tekster? + * Svar: Spørgsmålet er bagvendt, + for værktøjerne er + [data-drevne](https://atomgraph.com/blog/data-driven-software-architecture-2/) + og derfor dikteret af teksterne - + spørgsmålet er derfor hvordan teksterne kan lette + Scholias og Hypothes.is' navigation af dem, + og svaret er ved semantisk opmærkning + og *reel* offentlig adgang + * Kan øget navigation siges at styrke god læring? + * Svar: hvis det er navigation dikteret af teksters eget diktat, + og dermed også tekster som robust dikterer sig selv begrebsligt, + så ja! + ## vejledermøde: * lav disposition for vejledermøde |