aboutsummaryrefslogtreecommitdiff
diff options
context:
space:
mode:
authorJonas Smedegaard <dr@jones.dk>2024-05-08 09:26:45 +0200
committerJonas Smedegaard <dr@jones.dk>2024-06-04 17:35:41 +0200
commiteb393edc82cf81a2023e14d9d0a038a9bee49d1e (patch)
treeb1916edc883ffe918ef2879e9cb37383dde1447a
parentfe5cbf66c8a6fbabe63ba6f87778277491b7ab6a (diff)
assume no didactics in crappy material: won't be investigated
-rw-r--r--worlding/_baggrund.qmd14
-rw-r--r--worlding/_perspektivering.qmd9
2 files changed, 19 insertions, 4 deletions
diff --git a/worlding/_baggrund.qmd b/worlding/_baggrund.qmd
index 0f31666..9885ab0 100644
--- a/worlding/_baggrund.qmd
+++ b/worlding/_baggrund.qmd
@@ -19,9 +19,6 @@ Vi føler os bremset i vores muligheder for
at navigere i de vidensfelter vi introduceres for,
så vi kan komme *i gang* med vores læring.
Vi undrer os derfor over,
-om det vi føler bremsende reelt er bevidst planlagt,
-som del af de anvendte, pædagogiske metoder.
-Vi er altså nysgerrige på,
om anvendelsen af digitale teknologier til navigation i metadata
kunne *styrke* eller måske *forstyrre* vores læring på RUC.
@@ -97,7 +94,7 @@ vores institut anvender i omfattende grad digitalt læringsmateriale,
struktureringen af vores læringsforløb er også digital.
-->
-## Afgrænsning af problemfelt
+## Afgrænsninger og antagelser
I vores undersøgelse i problemfeltet
har vi taget flere fravalg.
@@ -118,6 +115,15 @@ ved Fri software og (delvist) ved åbne standarder
gør dem væsentligt nemmere for os at undersøge videnskabeligt,
og for andre at efterprøve.
+Vi antager,
+at vores læringsrum som studerende ved RUC
+*ikke* omfatter overleveringen af læringsmateriale.
+Altså at eksempelvis udlevering af dele af pensum som PDF-filer,
+indeholdende digitalt opsatte *affotografering* af tekster,
+ikke repræsenterer et didaktisk motiveret "benspæn", men
+med identisk intention
+kunne være udleveret som PDF-filer med digitalt opsat *tekst*indhold.
+
## Målgruppe
Problemstillingen,
diff --git a/worlding/_perspektivering.qmd b/worlding/_perspektivering.qmd
index befa0c9..bb875b3 100644
--- a/worlding/_perspektivering.qmd
+++ b/worlding/_perspektivering.qmd
@@ -1,5 +1,14 @@
# Perspektivering
+Det kunne være interessant at undersøge empirisk,
+om tekniske "benspæn" i udleveringen af læringsmateriale
+indeholder didaktiske elementer.
+Altså om vores antagelse,
+for nogel læringsfacilitatorer eller måske mere generelt,
+om eksempelvis brug af fotokopieret fremfor semantisk opmærket læringsmateriale
+er gjort som en bevidst konstrueret øvelse
+med et læringsmæssigt formål.
+
<!-- FIXME: noter fra tidl. grupper
<!--