aboutsummaryrefslogtreecommitdiff
diff options
context:
space:
mode:
authorJonas Smedegaard <dr@jones.dk>2024-06-04 17:29:40 +0200
committerJonas Smedegaard <dr@jones.dk>2024-06-04 17:41:57 +0200
commite51f1338cf135a94da1bc3ab5c2f8a3180e31cb6 (patch)
tree70208751edd77b070993ce00d67e238d0aeabefc
parent03e545635c26c3b6490c3578d0af2aa622609616 (diff)
narrower target audience
-rw-r--r--worlding/_intro.qmd21
1 files changed, 9 insertions, 12 deletions
diff --git a/worlding/_intro.qmd b/worlding/_intro.qmd
index 839735f..f657104 100644
--- a/worlding/_intro.qmd
+++ b/worlding/_intro.qmd
@@ -164,15 +164,12 @@ uden skelnen mellem forskellige lærendes varierende behov og kompetencer.
## Målgruppe
-Vores primære målgruppe er universitetsstuderende,
-da disse generelt har gode IT-færdigheder
-og i forvejen anvender digitale værktøjer i deres læringsproces.
-Vi anser Hypothes.is for at være mest relevant i den målrettede,
-dybdegående læsning af tekster med større læringsdybde.
-
-Professorer er den sekundære målgruppe,
-idet Hypothes.is kan give dem muligheden for at følge med i måden,
-de studerende kontekstualiserer deres viden.
-En vigtig del af værktøjets brugbarhed for lærings ligger dog i kollaborationen,
-som primært er relevant for studerende.
-
+Vores primære målgruppe er IT-erfarne mennesker med behov for læring.
+Dvs. oplagt unge og voksne studerende,
+men også forskere og folk udenfor det akademiske miljø.
+
+Undervisere og forskere i pædagogik er en sekundær målgruppe,
+idet den undersøgte læseteknik med den fornødne stilladsering
+kan indgå bredere,
+dels i studieforløb blandt mindre IT-erfarne,
+og dels studieførløb hvor IT-faglighed indgår som læringsstof.