aboutsummaryrefslogtreecommitdiff
diff options
context:
space:
mode:
authorJonas Smedegaard <dr@jones.dk>2024-06-06 09:15:52 +0200
committerJonas Smedegaard <dr@jones.dk>2024-06-06 09:16:10 +0200
commit58d4ac1a5c7b419dfb7823dd388eef3e5f160222 (patch)
treed41edb8ae8bf316b760e9087d981a3ba323e02a5
parent76406eea691b63801cdae5f2c41d7f5f74f9a15e (diff)
clarify term wicked
-rw-r--r--worlding/_discussion.qmd2
1 files changed, 1 insertions, 1 deletions
diff --git a/worlding/_discussion.qmd b/worlding/_discussion.qmd
index 39a5e96..5a60c69 100644
--- a/worlding/_discussion.qmd
+++ b/worlding/_discussion.qmd
@@ -43,7 +43,7 @@ at ontologien strukturerede ekspertinterviewet og provokerede til dialog
om sammenhængende mellem de enkelte begreber i teorien om tentakulær læring.
Metoden var derfor dels succesfuld i forhold til evalueringen
og dels i forhold til at indikere brugbarheden i den slags visualiseringer.
-Behandlingen af problemformuleringen som et wicked question
+Behandlingen af problemformuleringen som et vildt (wicked) problem
med et iterativt designforløb har dermed både været en styrke,
da det har faciliteret navigationen i et relativt uudforsket problemfelt,
og det har været en ulempe,