aboutsummaryrefslogtreecommitdiff
diff options
context:
space:
mode:
authorJonas Smedegaard <dr@jones.dk>2024-05-09 16:34:34 +0200
committerJonas Smedegaard <dr@jones.dk>2024-06-04 17:35:41 +0200
commit0c64f13324621c854226c7864081e08959f2517b (patch)
treef7b9cb72633502ec9e9e4107fddc91674a4bb3bc
parent5be25506685cd9bbe5107162521907652443f648 (diff)
spelling: confusion between single-voiced (enstemmighed) and matching/congruence (overensstemmelse)
-rw-r--r--worlding/_læring.qmd4
1 files changed, 2 insertions, 2 deletions
diff --git a/worlding/_læring.qmd b/worlding/_læring.qmd
index 017cbf9..537ad84 100644
--- a/worlding/_læring.qmd
+++ b/worlding/_læring.qmd
@@ -218,7 +218,7 @@ Det er nemlig her,
den såkaldte *affinitive, selvorganiserende læringsproces* opstår
sammen med andre.
Læring kræver helt lavpraktisk et møde
-mellem den lærendes forståelse og en uoverenstemmighed med verden.
+mellem den lærendes forståelse og en uoverensstemmelse med verden.
I dialog med andre er der rig mulighed for at udforske et væld
af forskellige forståelser under den affinitive bevægelse i læring.
@@ -270,7 +270,7 @@ Digitale teknologier tillader kvalitativt nye måder
at systematisere og navigere i *viden* udtrykt gennem *data*.
Her kan nævnes wiki-formatet, som gør enhver læser til forfatter,
da indholdet frit kan ændres
-i overenstemmighed med regler om kildekritik osv.
+i overensstemmelse med regler om kildekritik osv.
Sider som wikipedia fungerer dog primært
til at skabe overblik hos læseren, ikke dybde.
Overblik er dog ikke helt overflødigt for dyb læring,