summaryrefslogtreecommitdiff
diff options
context:
space:
mode:
authorJonas Smedegaard <dr@jones.dk>2024-04-10 08:38:27 +0200
committerJonas Smedegaard <dr@jones.dk>2024-04-10 08:38:27 +0200
commit682238603175022de76cbce041a53a6fa2b1c0be (patch)
tree6fb111a225d773cab3cbe40dc5c68ffbd213ae27
parentaf680bb1b6c08e747445c1346d192bbfe8387bfd (diff)
add to investigations
-rw-r--r--worlding/_undersøgelser.qmd24
1 files changed, 24 insertions, 0 deletions
diff --git a/worlding/_undersøgelser.qmd b/worlding/_undersøgelser.qmd
index f5cfb7d..a4534b8 100644
--- a/worlding/_undersøgelser.qmd
+++ b/worlding/_undersøgelser.qmd
@@ -1,5 +1,29 @@
# Undersøgelser
+## Analyse af PPL overfor konkurrende læringsformer
+
+FIXME: Kortlægning af PPL *idealer*,
+overfor eksempelvis individualiseret læring (individualized learning)
+[@Heilesen_2015].
+
+FIXME: Kortlægning af PPL *rammer* -
+f.eks. indkøb af flip-overs/tavler/stole,
+og valg af arkitektur til institutionens bygninger.
+
+FIXME: Kortlægning af PPL *stimulering* -
+f.eks. ved skemalagt introduktion af rutiner
+(som det skete for bibliotekssøgning og Thirdroom,
+men ikke for kollaborative digitale ressourcer som wikis,
+eller tidsstyring som kalender og mødebooking).
+
+FIXME: Kortlægning af PPL *styring* -
+f.eks. ved løbende rådgivning (mest synligt i vores "seminarer")
+og sanktionsmuligheder
+(at gruppen ikke fuldtidsstuderer har ingen konsekvens før eksamen).
+[se "Directing the students" i @Heilesen_2015].
+
+## FIXME: Titel mangler for denne undersøgelse
+
@Schraube_2024 beskriver hvordan læringsprocessen har 4 afgørende trin,
i og med at læring er en handling.
Kritikken af digitale værktøjer går på,