From 682238603175022de76cbce041a53a6fa2b1c0be Mon Sep 17 00:00:00 2001 From: Jonas Smedegaard Date: Wed, 10 Apr 2024 08:38:27 +0200 Subject: add to investigations --- "worlding/_unders\303\270gelser.qmd" | 24 ++++++++++++++++++++++++ 1 file changed, 24 insertions(+) diff --git "a/worlding/_unders\303\270gelser.qmd" "b/worlding/_unders\303\270gelser.qmd" index f5cfb7d..a4534b8 100644 --- "a/worlding/_unders\303\270gelser.qmd" +++ "b/worlding/_unders\303\270gelser.qmd" @@ -1,5 +1,29 @@ # Undersøgelser +## Analyse af PPL overfor konkurrende læringsformer + +FIXME: Kortlægning af PPL *idealer*, +overfor eksempelvis individualiseret læring (individualized learning) +[@Heilesen_2015]. + +FIXME: Kortlægning af PPL *rammer* - +f.eks. indkøb af flip-overs/tavler/stole, +og valg af arkitektur til institutionens bygninger. + +FIXME: Kortlægning af PPL *stimulering* - +f.eks. ved skemalagt introduktion af rutiner +(som det skete for bibliotekssøgning og Thirdroom, +men ikke for kollaborative digitale ressourcer som wikis, +eller tidsstyring som kalender og mødebooking). + +FIXME: Kortlægning af PPL *styring* - +f.eks. ved løbende rådgivning (mest synligt i vores "seminarer") +og sanktionsmuligheder +(at gruppen ikke fuldtidsstuderer har ingen konsekvens før eksamen). +[se "Directing the students" i @Heilesen_2015]. + +## FIXME: Titel mangler for denne undersøgelse + @Schraube_2024 beskriver hvordan læringsprocessen har 4 afgørende trin, i og med at læring er en handling. Kritikken af digitale værktøjer går på, -- cgit v1.2.3