summaryrefslogtreecommitdiff
diff options
context:
space:
mode:
authorJonas Smedegaard <dr@jones.dk>2024-05-06 19:56:03 +0200
committerJonas Smedegaard <dr@jones.dk>2024-06-04 17:35:41 +0200
commit8a6eefe8c8f6a1859adffa0a40ce4da8248bdecd (patch)
treecefacc9ac702ec12d6562119ca12273f0a007989
parentb1a8b1e0c4dfecccbc2a51516baa2fc61d0d26be (diff)
update TODOs
-rw-r--r--_TODO.md8
1 files changed, 8 insertions, 0 deletions
diff --git a/_TODO.md b/_TODO.md
index 9affedc..d193ef6 100644
--- a/_TODO.md
+++ b/_TODO.md
@@ -61,6 +61,14 @@ Underspørgsmål:
Scholias og Hypothes.is' navigation af dem,
og svaret er ved semantisk opmærkning
og *reel* offentlig adgang
+ * Dette leder oplagt til en lille detour,
+ hvor vi giver konkrete eksempler på semantisk opmærkning:
+ * OCR-scanning af tekster til semantisk id af hvert bogstav
+ * Tilknytning af metadata,
+ enten ifm. OCR-scanning
+ eller hyperlinks i Moodle til DOI og/eller http://worldcat.org/
+ * Tilknytning af metadata ved publicering af artikler,
+ hvor vi oplagt kan pege på XMP-data i vores egen rapport
* Kan øget navigation siges at styrke god læring?
* Svar: hvis det er navigation dikteret af teksters eget diktat,
og dermed også tekster som robust dikterer sig selv begrebsligt,