From 8a6eefe8c8f6a1859adffa0a40ce4da8248bdecd Mon Sep 17 00:00:00 2001 From: Jonas Smedegaard Date: Mon, 6 May 2024 19:56:03 +0200 Subject: update TODOs --- _TODO.md | 8 ++++++++ 1 file changed, 8 insertions(+) diff --git a/_TODO.md b/_TODO.md index 9affedc..d193ef6 100644 --- a/_TODO.md +++ b/_TODO.md @@ -61,6 +61,14 @@ Underspørgsmål: Scholias og Hypothes.is' navigation af dem, og svaret er ved semantisk opmærkning og *reel* offentlig adgang + * Dette leder oplagt til en lille detour, + hvor vi giver konkrete eksempler på semantisk opmærkning: + * OCR-scanning af tekster til semantisk id af hvert bogstav + * Tilknytning af metadata, + enten ifm. OCR-scanning + eller hyperlinks i Moodle til DOI og/eller http://worldcat.org/ + * Tilknytning af metadata ved publicering af artikler, + hvor vi oplagt kan pege på XMP-data i vores egen rapport * Kan øget navigation siges at styrke god læring? * Svar: hvis det er navigation dikteret af teksters eget diktat, og dermed også tekster som robust dikterer sig selv begrebsligt, -- cgit v1.2.3