diff options
author | Jonas Smedegaard <dr@jones.dk> | 2024-05-15 13:53:45 +0200 |
---|---|---|
committer | Jonas Smedegaard <dr@jones.dk> | 2024-06-04 17:35:41 +0200 |
commit | 81baf0aa7d414dbdcb70d3d63e691f8de2440432 (patch) | |
tree | 081d652f263f9e320ee2a73c4352530f41141438 | |
parent | 1814ef3342b04ba327c00eacf1b4217628cd1f33 (diff) |
add note on friction
-rw-r--r-- | _TODO.md | 18 |
1 files changed, 18 insertions, 0 deletions
@@ -124,6 +124,24 @@ til hhv. OCR-scanning med ocrmypdf, metadata-opmærkning med exiftool og PDF-dannelse med Quarto. +### Aspekt: Kontekstafhængig relevans af friktion + +Vores afsæt, +om at læringsmateriale synes ineffektivt serveret for os, +kan ses som en svækket *anvendelighed*. +Den kritik rummer en antagelse om, +at læringsmateriale ideelt set er *nemt* at tilgå +(og/eller at identificere, navigere i eller konsumere, +afhængigt af kritikkens afgrænsning). + +Men dette er ikke givet. +Tentakulær læring siger ikke noget om, +at bøvl med at våddragten klemmer +er bremsende eller styrkende for at lære at surfe. +Det må være kontekstafhængigt, +om en specifik udfordring er del af, en forhindring/bremse for +eller ligegyldigt for en bestemt læring. + # Præsentation Vi skal (som noget nyt i forhold til sidste semester)... |