From 81baf0aa7d414dbdcb70d3d63e691f8de2440432 Mon Sep 17 00:00:00 2001 From: Jonas Smedegaard Date: Wed, 15 May 2024 13:53:45 +0200 Subject: add note on friction --- _TODO.md | 18 ++++++++++++++++++ 1 file changed, 18 insertions(+) diff --git a/_TODO.md b/_TODO.md index ae0610e..2d1bc24 100644 --- a/_TODO.md +++ b/_TODO.md @@ -124,6 +124,24 @@ til hhv. OCR-scanning med ocrmypdf, metadata-opmærkning med exiftool og PDF-dannelse med Quarto. +### Aspekt: Kontekstafhængig relevans af friktion + +Vores afsæt, +om at læringsmateriale synes ineffektivt serveret for os, +kan ses som en svækket *anvendelighed*. +Den kritik rummer en antagelse om, +at læringsmateriale ideelt set er *nemt* at tilgå +(og/eller at identificere, navigere i eller konsumere, +afhængigt af kritikkens afgrænsning). + +Men dette er ikke givet. +Tentakulær læring siger ikke noget om, +at bøvl med at våddragten klemmer +er bremsende eller styrkende for at lære at surfe. +Det må være kontekstafhængigt, +om en specifik udfordring er del af, en forhindring/bremse for +eller ligegyldigt for en bestemt læring. + # Præsentation Vi skal (som noget nyt i forhold til sidste semester)... -- cgit v1.2.3