summaryrefslogtreecommitdiff
diff options
context:
space:
mode:
authorJonas Smedegaard <dr@jones.dk>2024-02-28 09:10:43 +0100
committerJonas Smedegaard <dr@jones.dk>2024-02-28 09:10:43 +0100
commit071da538282f79d077d738fe33112ae68425b3ac (patch)
tree3083db5cf669c8d44ff52a0bd73860b52b3137d6
parent0c585bd54a72ee7e30be9818ccab8c9e6e9a9a88 (diff)
add progression reports
-rw-r--r--_article.yml32
-rw-r--r--_quarto.yml2
-rw-r--r--progress/index.qmd9
-rw-r--r--progress/jonas.qmd97
4 files changed, 140 insertions, 0 deletions
diff --git a/_article.yml b/_article.yml
new file mode 100644
index 0000000..301b1ca
--- /dev/null
+++ b/_article.yml
@@ -0,0 +1,32 @@
+format:
+ pdf:
+ colorlinks: false
+ pdf-engine: lualatex
+ documentclass: scrartcl
+ classoption:
+ - DIV=calc
+ csquotes: true
+ papersize: a4
+
+ include-in-header:
+# recalculate page margins, since mainfont was set after documentclass
+ - text: |
+ \KOMAoptions{DIV=last}
+# avoid widow or orphan lines
+ - text: |
+ \usepackage[defaultlines=4,all]{nowidow}
+
+ include-before-content:
+# avoid english style of double space after punctuation
+ - text: |
+ \frenchspacing
+# setup graph visualization libraries
+ - text: |
+ \usepackage{tikz}
+ \usetikzlibrary{arrows.meta,chains,positioning,shapes.geometric}
+ \tikzset{
+ node distance = 0.75cm and 2cm, font=\bfseries,
+ >=stealth,
+ vertex/.style={circle,draw,minimum size=1.5em}
+ }
+ \tikzstyle{bag} = [align=center]
diff --git a/_quarto.yml b/_quarto.yml
index 8cb0938..f5b5665 100644
--- a/_quarto.yml
+++ b/_quarto.yml
@@ -21,6 +21,8 @@ website:
href: code/index.qmd
- text: Anvendelser
href: use/index.qmd
+ - text: Progressionsrapporter
+ href: progress/index.qmd
- text: Planer
href: plans/index.qmd
- text: Begivenheder
diff --git a/progress/index.qmd b/progress/index.qmd
new file mode 100644
index 0000000..93ad485
--- /dev/null
+++ b/progress/index.qmd
@@ -0,0 +1,9 @@
+---
+title: Progressionsrapporter
+listing:
+ contents:
+ - "*.qmd"
+ sort: student
+ max-items: 99
+ fields: [student, semester]
+---
diff --git a/progress/jonas.qmd b/progress/jonas.qmd
new file mode 100644
index 0000000..31d7d80
--- /dev/null
+++ b/progress/jonas.qmd
@@ -0,0 +1,97 @@
+---
+title: HumTek Progressionsrapport
+subtitle: foregående semesters projekt
+student: Jonas Smedegaard
+semester: E23
+format:
+ html: default
+ pdf: default
+metadata-files:
+ - ../_article.yml
+---
+
+## Dit navn
+
+{{< meta student >}}
+
+## Dit foregående semester (eks. E21)
+
+{{< meta semester >}}
+
+## Evt. bemærkninger i forhold til studieforløb
+
+Gruppedannelsen gik skævt.
+
+Jeg havde foreslog flere projektforslag
+som studiekammerater viste interesse for,
+men en for effektiv udrensning af skrøbelige projekter
+(som jeg siden klagede over med opbakning fra Studiemiljøtutor)
+gjorde,
+at ingen af mine projektideer fik mulighed for at realiseres,
+og jeg endte i en tilfældig projektgruppe
+med en for mig intetsigende projektidé.
+
+## Projekttitel
+
+Medicindispenseringsproces på plejehjem
+
+## Navne på andre gruppemedlemmer dit foregående semesters projekt
+
+Anna Sofie Falk Bech
+
+Frederik Fogh Hasselstrøm
+
+Laura Linnea Holme Schmidt
+
+## Vejleder - dit foregående semesters projekt
+
+Nete Schwennesen
+
+## Projektsynopsis på dit foregående semesters projekt
+
+<!-- f.eks. projektets tema, teori, metode, konklusioner (max 250 ord) -->
+
+Vi undersøgte fejlmedicinering på plejehjem.
+Vha. kvalitative interviews
+afdækkede vi arbejdsrutinen for pilledispensering på plejehjem,
+og udfra analyse af disse interviews samt eksisterende kilder om emnet
+skitserede vi bud på forbedringer af arbejdsrutinen.
+
+## Når du tænker tilbage på dit foregående semesters projekt, hvad var så *nyt* for dig i forhold til *din* faglige læring?
+
+<!-- max 250 ord -->
+
+Formatet - en videnskabelig rapport - var ny for mig.
+Jeg kender til at *læse* videnskabelige rapporter,
+men det var fremmed for mig hvilke krav der lå til formatet.
+
+Jeg kender til gruppearbejde og har deltaget i mange møder gennem årene -
+bl.a. indenfor landsdækkende studenterpolitik,
+organisering af internatinale teaterprojekter
+og professionelt arbejde online på tværs af mange tidszoner.
+Uanset overraskede det mig,
+hvor væsentligt banale rutiner -
+som at overholde mødetidspunkt
+og at skrive dagsorden og beslutningsreferat -
+er for selv en lille gruppe på 4 deltagere.
+
+## I forhold til dit foregående semesters projekt, hvordan vil du evaluere læreprocessen og dit eget engagement og bidrag?
+
+<!-- max 250 ord -->
+
+Jeg synes selv at jeg var motiveret og engageret i gruppearbejdet,
+men kunne mærke at jeg flere gange var tæt på at løbe tør for overskud -
+og een gang "kogte jeg over" og kritiserede hårdt en medstuderende,
+hvilket udløste et krisemøde i gruppen (som endte *meget* godt,
+og bl.a. provokerede at vi fik snakket konstruktivt -
+og meget grundigere end hidtil ved begyndelsen af semsteret -
+om vores forventninger til hinanden).
+
+En stor udfordring for mig er at give plads til læring -
+både andres læring på områder jeg selv er erfaren,
+og min egen læring
+hvor jeg kan fristes til at genbruge beslægtet "gammel" viden.
+Her synes jeg at være blevet skarpere på at genkende
+hvornår problemet opstår,
+så jeg bedre kan passe på at give plads,
+selvom det fortsat ikke falder naturligt at gøre det.