From 071da538282f79d077d738fe33112ae68425b3ac Mon Sep 17 00:00:00 2001 From: Jonas Smedegaard Date: Wed, 28 Feb 2024 09:10:43 +0100 Subject: add progression reports --- _article.yml | 32 ++++++++++++++++++ _quarto.yml | 2 ++ progress/index.qmd | 9 +++++ progress/jonas.qmd | 97 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ 4 files changed, 140 insertions(+) create mode 100644 _article.yml create mode 100644 progress/index.qmd create mode 100644 progress/jonas.qmd diff --git a/_article.yml b/_article.yml new file mode 100644 index 0000000..301b1ca --- /dev/null +++ b/_article.yml @@ -0,0 +1,32 @@ +format: + pdf: + colorlinks: false + pdf-engine: lualatex + documentclass: scrartcl + classoption: + - DIV=calc + csquotes: true + papersize: a4 + + include-in-header: +# recalculate page margins, since mainfont was set after documentclass + - text: | + \KOMAoptions{DIV=last} +# avoid widow or orphan lines + - text: | + \usepackage[defaultlines=4,all]{nowidow} + + include-before-content: +# avoid english style of double space after punctuation + - text: | + \frenchspacing +# setup graph visualization libraries + - text: | + \usepackage{tikz} + \usetikzlibrary{arrows.meta,chains,positioning,shapes.geometric} + \tikzset{ + node distance = 0.75cm and 2cm, font=\bfseries, + >=stealth, + vertex/.style={circle,draw,minimum size=1.5em} + } + \tikzstyle{bag} = [align=center] diff --git a/_quarto.yml b/_quarto.yml index 8cb0938..f5b5665 100644 --- a/_quarto.yml +++ b/_quarto.yml @@ -21,6 +21,8 @@ website: href: code/index.qmd - text: Anvendelser href: use/index.qmd + - text: Progressionsrapporter + href: progress/index.qmd - text: Planer href: plans/index.qmd - text: Begivenheder diff --git a/progress/index.qmd b/progress/index.qmd new file mode 100644 index 0000000..93ad485 --- /dev/null +++ b/progress/index.qmd @@ -0,0 +1,9 @@ +--- +title: Progressionsrapporter +listing: + contents: + - "*.qmd" + sort: student + max-items: 99 + fields: [student, semester] +--- diff --git a/progress/jonas.qmd b/progress/jonas.qmd new file mode 100644 index 0000000..31d7d80 --- /dev/null +++ b/progress/jonas.qmd @@ -0,0 +1,97 @@ +--- +title: HumTek Progressionsrapport +subtitle: foregående semesters projekt +student: Jonas Smedegaard +semester: E23 +format: + html: default + pdf: default +metadata-files: + - ../_article.yml +--- + +## Dit navn + +{{< meta student >}} + +## Dit foregående semester (eks. E21) + +{{< meta semester >}} + +## Evt. bemærkninger i forhold til studieforløb + +Gruppedannelsen gik skævt. + +Jeg havde foreslog flere projektforslag +som studiekammerater viste interesse for, +men en for effektiv udrensning af skrøbelige projekter +(som jeg siden klagede over med opbakning fra Studiemiljøtutor) +gjorde, +at ingen af mine projektideer fik mulighed for at realiseres, +og jeg endte i en tilfældig projektgruppe +med en for mig intetsigende projektidé. + +## Projekttitel + +Medicindispenseringsproces på plejehjem + +## Navne på andre gruppemedlemmer dit foregående semesters projekt + +Anna Sofie Falk Bech + +Frederik Fogh Hasselstrøm + +Laura Linnea Holme Schmidt + +## Vejleder - dit foregående semesters projekt + +Nete Schwennesen + +## Projektsynopsis på dit foregående semesters projekt + + + +Vi undersøgte fejlmedicinering på plejehjem. +Vha. kvalitative interviews +afdækkede vi arbejdsrutinen for pilledispensering på plejehjem, +og udfra analyse af disse interviews samt eksisterende kilder om emnet +skitserede vi bud på forbedringer af arbejdsrutinen. + +## Når du tænker tilbage på dit foregående semesters projekt, hvad var så *nyt* for dig i forhold til *din* faglige læring? + + + +Formatet - en videnskabelig rapport - var ny for mig. +Jeg kender til at *læse* videnskabelige rapporter, +men det var fremmed for mig hvilke krav der lå til formatet. + +Jeg kender til gruppearbejde og har deltaget i mange møder gennem årene - +bl.a. indenfor landsdækkende studenterpolitik, +organisering af internatinale teaterprojekter +og professionelt arbejde online på tværs af mange tidszoner. +Uanset overraskede det mig, +hvor væsentligt banale rutiner - +som at overholde mødetidspunkt +og at skrive dagsorden og beslutningsreferat - +er for selv en lille gruppe på 4 deltagere. + +## I forhold til dit foregående semesters projekt, hvordan vil du evaluere læreprocessen og dit eget engagement og bidrag? + + + +Jeg synes selv at jeg var motiveret og engageret i gruppearbejdet, +men kunne mærke at jeg flere gange var tæt på at løbe tør for overskud - +og een gang "kogte jeg over" og kritiserede hårdt en medstuderende, +hvilket udløste et krisemøde i gruppen (som endte *meget* godt, +og bl.a. provokerede at vi fik snakket konstruktivt - +og meget grundigere end hidtil ved begyndelsen af semsteret - +om vores forventninger til hinanden). + +En stor udfordring for mig er at give plads til læring - +både andres læring på områder jeg selv er erfaren, +og min egen læring +hvor jeg kan fristes til at genbruge beslægtet "gammel" viden. +Her synes jeg at være blevet skarpere på at genkende +hvornår problemet opstår, +så jeg bedre kan passe på at give plads, +selvom det fortsat ikke falder naturligt at gøre det. -- cgit v1.2.3