The Best of the best (bob) Hvilke design-kvaliteter er "gode", og hvordan kan "godheder" konflikte? Konkrete teknologiske artefakter kunne være...: OWL ontologi over krydsfeltet mellem design og bæredygtighed (måske kompatibelt med Atomic Data) Kurateret katalog over eksterne design-ressourcer (eksempelvis varierende kvalitet af licensering for forskellige projekter) Klassificering af udvalgte afsluttede HumTek basisprojekter Vejledning til licensering (ligesom mere generelt for CC use & remix, måske med nogle af DDC's argumenter) "DDC omtale af deres resourcer som "open-source"" Cirkulær gaveøkonomi Designkoncepter skal være distribuerede, med eksplicit fællesskabsorienteret licensering til understøttelse af cirkulær gaveøkonomi efter nærhedsprincippet. Jordnære artefakter Fysiske modeller og produkter skal anvende bæredygtige materialer. Grønt regnskab og vugge-til-vugge-princippet skal anvendes kritisk ved alle designs, både fysiske, strukturelle og mere abstrakte. Ydmyge systemer Data-håndtering skal være troværdig og overskuelig, 5-stjernede data håndteret efter nærhedsprincippet: Distribueret tillid men frihed til at undgå lokal infrastruktur. Respektfuld brugeroplevelse Designet skal respektere ejeren, brugere og cyborgs i almindelighed.
Hvilke design-kvaliteter er "gode", og hvordan kan "godheder" konflikte?
Konkrete teknologiske artefakter kunne være...:
"DDC omtale af deres resourcer som "open-source""
Designkoncepter skal være distribuerede, med eksplicit fællesskabsorienteret licensering til understøttelse af cirkulær gaveøkonomi efter nærhedsprincippet.
Fysiske modeller og produkter skal anvende bæredygtige materialer. Grønt regnskab og vugge-til-vugge-princippet skal anvendes kritisk ved alle designs, både fysiske, strukturelle og mere abstrakte.
Data-håndtering skal være troværdig og overskuelig, 5-stjernede data håndteret efter nærhedsprincippet: Distribueret tillid men frihed til at undgå lokal infrastruktur.
Designet skal respektere ejeren, brugere og cyborgs i almindelighed.