blob: 6e434d86377baeff34ea08e4f06f94cc86931541 (
plain)
title: Gør Design & Konstruktion mindre forvirrende
categories: [Digitalisering, Litteratur, Programmering, Læring]
semester: 24f
Tema/emne
D&K kan være forvirrende for studerende,
fordi al viden om faget er knyttet op på usorterede brødtekster.
Problemformulering
Hvordan kan grafisk visualisering af D&K forbedre
indlæringsevnen og organiseringen af undervisningen på RUC?
Teori/metode
Grafisk visualisering.
Semantisk "kortlægning" af begreber introduceret på HumTek -
Væsentlige træk i teorier, metoder og modeller.
Interviews med studerende, undervisere og pædagoger om udfordringer i faget.
Resultat
Mange af udfordringerne ved indlæring er forbundet med det operative, og ikke indholdet.
Grafisk visualisering kan fungere
som både opslagsværk, begrebsliste og mere overskuelig udgangspunkt
for at hoppe til kildeteksterne.
Kilder
Padlet, udkast
|