blob: 454373e1288e6f5472683ae6ca350f0178218c98 (
plain)
title: Brug af generativ AI i den danske videospilsbranche
categories: [Kunstig intelligens, Kultur]
semester: 24f
Tema/emne
Brug af generativ AI i den danske videospilsbranche.
Hvordan bruges generativ AI teknologi reelt
og kan vi sige noget om, hvordan det bør bruges?
Målgruppe
Den generelle målgruppe er Spilbranchen.
Problemformulering
Har de nye generative AI redskaber påvirket arbejdsgangene
i den danske spilbranche og hvordan?
Teori/metode
generativ AI teknologi, spildesign/spilbranche, interviews, prototyping.
Resultat
Rapport af brugen af generativ AI i en moderne kreativt drevet branche.
Et funktionelt eksempel på et spil lavet af GAI.
Udover dette skal det nævnes,
at er man interesseret i en fremtid i programmering og den generelle techbranche,
så er spilindustrien en god vej ind
og vi planlægger at lave interviews med relevante aktører på det danske marked
som IO Interactive, Play Dead osv.
Spil logik er en oplagt måde at lære programmering på
og der er f.eks mange top AI udviklere der kommer fra spilbranchen.
Kilder
Padlet, udkast
Padlet
|