summaryrefslogtreecommitdiff
path: root/project/aigaming
diff options
context:
space:
mode:
Diffstat (limited to 'project/aigaming')
-rw-r--r--project/aigaming/index.qmd22
1 files changed, 17 insertions, 5 deletions
diff --git a/project/aigaming/index.qmd b/project/aigaming/index.qmd
index 779f556..454373e 100644
--- a/project/aigaming/index.qmd
+++ b/project/aigaming/index.qmd
@@ -7,9 +7,12 @@ semester: 24f
## Tema/emne
Brug af generativ AI i den danske videospilsbranche.
-Hvordan bør generativ AI teknologi bruges,
-og hvordan bruges det reelt?
+Hvordan bruges generativ AI teknologi reelt
+og kan vi sige noget om, hvordan det bør bruges?
+## Målgruppe
+
+Den generelle målgruppe er Spilbranchen.
## Problemformulering
@@ -19,15 +22,24 @@ i den danske spilbranche og hvordan?
## Teori/metode
-generativ AI teknologi, spildesign/spilbranche, interviews
+generativ AI teknologi, spildesign/spilbranche, interviews, prototyping.
## Resultat
-Rapport af brugen af generativ AI
-i en moderne kreativt drevet branche.
+Rapport af brugen af generativ AI i en moderne kreativt drevet branche.
+Et funktionelt eksempel på et spil lavet af GAI.
+Udover dette skal det nævnes,
+at er man interesseret i en fremtid i programmering og den generelle techbranche,
+så er spilindustrien en god vej ind
+og vi planlægger at lave interviews med relevante aktører på det danske marked
+som IO Interactive, Play Dead osv.
+Spil logik er en oplagt måde at lære programmering på
+og der er f.eks mange top AI udviklere der kommer fra spilbranchen.
---
## Kilder
[Padlet, udkast](https://ruc.padlet.org/simonsen2/projektideer-humtek-f24-kw3yx81kn2utwu5d/wish/2869798103)
+
+[Padlet](https://ruc.padlet.org/simonsen2/projektforslag-humtek-f24-n73joeqibxhyxmll/wish/2871002719)