diff options
Diffstat (limited to 'events/moodle/moodle.ics')
-rw-r--r-- | events/moodle/moodle.ics | 135 |
1 files changed, 135 insertions, 0 deletions
diff --git a/events/moodle/moodle.ics b/events/moodle/moodle.ics new file mode 100644 index 0000000..ebbc183 --- /dev/null +++ b/events/moodle/moodle.ics @@ -0,0 +1,135 @@ +BEGIN:VCALENDAR
+VERSION:2.0
+PRODID:-//W3C//NONSGML icalmerge 3.0//EN
+BEGIN:VEVENT
+UID:643394@moodle.ruc.dk
+SUMMARY:1. Hvad er design? skal afleveres
+DESCRIPTION:Dette er den første øvelse på kurset og vil kunne indgå i
+ eksamensafleveringen.\n\nOPGAVEN\n\nUd fra de to tekster af henholdsvis
+ Barbara Adams og Pelle Ehn et al. finder i definitioner på hvad
+ design er\, og I giver jeres egne eksempler på hvad det kan være.
+ Eksemplerne kan I hente enten fra teksterne\, fra forelæsningen eller
+ fra jeres egne projektforslag i projektdannelsen. I er velkomne til at
+ finde billeder\, illustrationer eller aktuelle nyheder\, der kan
+ konkretisere hvad design er\, og hvordan designet vil skabe
+ forandring. \n\nReflektér over\, hvorvidt Adams' og Ehn et al.
+ forståelse af design også gælder for jeres semesterprojekt. Hvorfor\,
+ hvorfor ikke?\n\nReflekter over\, hvordan og hvorvidt Adams' og Ehn et.
+ al. forståelse af design passer til problemorienteret projektarbejde på
+ RUC. Hvorfor\, hvorfor ikke?\n\nOMFANG OG VEJLEDNING\n\nSkriv ca. en side
+ (2400 anslag) og tilføj gerne visuelle eksempler derudover eller links\,
+ som du synes er relevante. Aflever i pdf format. Teksten indgår ikke i
+ eksamen\, medmindre du selv vælger at indsende den som en del af din
+ opgavebesvarelse\, så i denne opgave er det mere vigtigt at du får
+ skrevet noget ned og tænkt over opgaven\, og hvad design er\, så I kan
+ diskutere det i jeres projektgruppe og bruge teksterne i jeres
+ projektrapport. Inddrag gerne citater eller begreber fra kursusgangens to
+ tekster af Ehn. et al. og Barbara Adams.\n\n
+CLASS:PUBLIC
+LAST-MODIFIED:20230905T095053Z
+DTSTAMP:20240131T001808Z
+DTSTART:20230914T210000Z
+DTEND:20230914T210000Z
+CATEGORIES:Basiskursus 1: Design og Konstruktion I E2023 (31190)
+END:VEVENT
+BEGIN:VEVENT
+UID:643396@moodle.ruc.dk
+SUMMARY:Hvad er en designproces\, og hvad indeholder jeres designprocess?
+ skal afleveres
+DESCRIPTION:Dette er den anden øvelse på kurset og vil kunne indgå i
+ eksamensafleveringen.\n\nOPGAVEN\n\nUd fra enten teksten om henholdsvis
+ _DESIGN THINKING _(Pressman) eller _DESIGN RESEARCH_ (Simonsen)
+ defineres og beskrives hvad er en design process?\n\nVælg derefter et af
+ diagrammerne til at strukturere jeres design process i projektet og
+ foreslå beskriv hvad I har tænkt jer at gøre i de forskellige faser.
+ fx hvilket materiale og litteratur vil i trække på i research fasen?
+ Hvordan vil I prototype (fx hvilken workshop har I valgt)\, hvordan vil
+ afprøve designet og evaluere det? \n\nReflekter over jeres valg af
+ designprocess og processdiagram\, afprøv dem på jeres projekt og skriv
+ hvad I regner med at lære af processen.\n\nOMFANG OG VEJLEDNING:
+ \n\nSkriv i jeres projektgruppe max en side (2400 anslag) og læg
+ processdiagram ved hvor I udfolder\, hvordan designprocessen ser ud i
+ jeres projekt. Opgaven kan afleveres som en del af eksamensporteføljen\,
+ men er her første og fremmest en måde at få diskutere struktur og
+ designprocessen i jeres semesteropgave. \n\nOpgaven udføres
+ kollektivt\, men afleveres individuelt\, anfør derfor navnene på
+ deltagerne i projektgruppen. \n\n
+CLASS:PUBLIC
+LAST-MODIFIED:20230905T095730Z
+DTSTAMP:20240131T001808Z
+DTSTART:20230921T210000Z
+DTEND:20230921T210000Z
+CATEGORIES:Basiskursus 1: Design og Konstruktion I E2023 (31190)
+END:VEVENT
+BEGIN:VEVENT
+UID:643398@moodle.ruc.dk
+SUMMARY:Hvad er en designmetode\, og hvilke metoder bruger I til
+ designudvikling?? skal afleveres
+DESCRIPTION:Hvilke metoder til protyping\, modulering\, brugerinddragelse
+ og afprøvning bruger I jeres projektet\, hvorfor? \n\nOPGAVE\n\nVælg
+ en metode ud og afprøv den i sammen i jeres projektgruppe med
+ udgangspunkt i jeres projekt. Det kan fx være en brainstorm\, en
+ idegenerering\, en skitse\, en model i lego eller modellervoks\, en
+ cultural probe\, et spørgeskema\, en bodystorming\, \n\nGennemgå
+ derefter de metoder og teknikker til protyping I har tilmeldt jer i
+ workshopsne og argumentér for\, hvordan I vil bruge dem i jeres
+ designudvikling.\n\nDer er ikke krav om at alle workshops i gruppen skal
+ med i øvelsen\, tag i stedet stilling til hvilke metoder og teknikker\,
+ der er anvendelige i jeres projekt og hvorfor. \n\nOMFANG\n\nSkriv 1-3
+ sider (2400 anslag) og dokumenter gerne flittigt med billeder\,
+ illustrationer og dokumentation af de protyper\, afprøvning og diverse
+ materiale fra jeres design workshops.\n\nOpgaven skrives og dokumenteres
+ kollektivt i projektgrupperne\, men uploades individuelt her. Anfør
+ navnene på projektdeltagerne og evt. hvilken workshop I deltager
+ i. \n\n
+CLASS:PUBLIC
+LAST-MODIFIED:20230905T100854Z
+DTSTAMP:20240131T001808Z
+DTSTART:20231016T070000Z
+DTEND:20231016T070000Z
+CATEGORIES:Basiskursus 1: Design og Konstruktion I E2023 (31190)
+END:VEVENT
+BEGIN:VEVENT
+UID:643420@moodle.ruc.dk
+SUMMARY:Evaluering og dokumentation af design skal afleveres
+DESCRIPTION:* Overvej i projektgruppen\, hvordan I vil evaluere og
+ dokumentere jeres design - lav en strategi for evalueringen.\n\n* Vælg
+ derefter en metode til dokumentation og evaluering ud fra fra dagens
+ forelæsninger (fx FEDS eller designdokumentation) og vurder metodens
+ anvendelighed.\n\n* Tilrettelæg evaluering og dokumentation.\n\nØvelsen
+ skal laves kollektivt i projektgruppen\, men uploades individuelt på
+ moodle. \n\n
+CLASS:PUBLIC
+LAST-MODIFIED:20230905T105206Z
+DTSTAMP:20240131T001808Z
+DTSTART:20231031T230000Z
+DTEND:20231031T230000Z
+CATEGORIES:Basiskursus 1: Design og Konstruktion I E2023 (31190)
+END:VEVENT
+BEGIN:VEVENT
+UID:643422@moodle.ruc.dk
+SUMMARY:Hvad er affordance og æstetik\, og hvilke æstetiske valg har I
+ truffet? skal afleveres
+DESCRIPTION:Hvilke æstetiske virkemidler bruger I i jeres design\, og
+ hvilken virkning og affordance vil I opnå med dem?\n\ntag fx stilling
+ til: \n\nHvilke farver\, proportioner og skala vælger I og
+ hvorfor?\n\nSkal brugeren have en oplevelse ved mødet med designet\,
+ eller skal designet helst være skjult og indgå i hverdagsdesignet -
+ hvorfor? \n\nHvordan skal brugeren interagere med designet\, hvordan
+ hjælper I brugeren til at interagere?\n\nHvordan præsenterer I designet
+ for brugeren\, er der brug for en manual (hvorfor?) eller skal designet
+ opleves intuitivt?\n\nHvilke sanser aktiveres i designet?\n\nHvilke
+ æstetikker og designs er I inspireret af? Find visuelle eksempler på
+ noget I synes virker godt. \n\nLav gerne et moodboard eller skitse\, der
+ viser den æstetik og affordance\, I ønsker at arbejde
+ med.\n\nOMFANG\n\nTeksten fylder ca. 1 normalside (2400 tegn\, men
+ opgaven må gerne være rigt Illustreret med eksempler\, skitser og links
+ til inspirationskilder. \n\n
+CLASS:PUBLIC
+LAST-MODIFIED:20230905T105720Z
+DTSTAMP:20240131T001808Z
+DTSTART:20231031T230000Z
+DTEND:20231031T230000Z
+CATEGORIES:Basiskursus 1: Design og Konstruktion I E2023 (31190)
+END:VEVENT
+END:VCALENDAR
|