summaryrefslogtreecommitdiff
path: root/curriculum/bp3/since1.md
diff options
context:
space:
mode:
Diffstat (limited to 'curriculum/bp3/since1.md')
-rw-r--r--curriculum/bp3/since1.md330
1 files changed, 330 insertions, 0 deletions
diff --git a/curriculum/bp3/since1.md b/curriculum/bp3/since1.md
new file mode 100644
index 0000000..ecc21a9
--- /dev/null
+++ b/curriculum/bp3/since1.md
@@ -0,0 +1,330 @@
+## Semester
+
+<span style="color: red"><del>E2023</del></span> <span style="color: green"><ins>E2024</ins></span>
+
+## Uddannelse
+
+Den humanistisk-teknologiske bacheloruddannelse
+
+## Aktivitetstype
+
+Basisprojekt
+
+## Undervisningssprog
+
+Dansk
+
+## Tilmelding
+
+<span style="color: red"><del>**Studerende på 1. semester bliver automatisk tilmeldt,</del></span>
+<span style="color: red"><del>men skal bekræfte denne tilmelding ved at tilmelde sig eksamen som gruppe.**</del></span>
+<span style="color: red"><del></del></span>
+<span style="color: red"><del>Hvis du skal skrive projektet og ikke skal på 1. semester,</del></span>
+<span style="color: red"><del>skal du selv tilmelde dig projektet.</del></span>
+
+Tilmelding sker via [stads selvbetjening](https://stadssb.ruc.dk/sb_stax/sb/)
+indenfor annonceret tilmeldingsperiode, som du kan se på
+[Studieadministrationens hjemmeside](https://intra.ruc.dk/dk/for-studerende/student-hub/studieadministration/)<span style="color: red"><del>.</del></span>
+
+Husk at bekræfte din tilmelding ved at eksamenstilmelde dig
+som en del af en projektgruppe efter projektdannelsen.
+
+## Projektforløbet
+
+Undervisning- og arbejdsformen er:
+Vejledning, undervisning og evt. øvelser
+
+Indledes med projektdannelse.
+Dernæst gruppearbejde med assistance fra vejleder.
+Forløbet indeholder <span style="color: red"><del>problemformuleringsseminar</del></span>
+<span style="color: red"><del>med feedbackgruppe og</del></span> midtvejsevaluering med <span style="color: red"><del>feedbackgruppe,</del></span> <span style="color: green"><ins>opponentgruppe</ins></span>
+og afsluttes med mundtlig eksamen baseret på projekt.
+
+## Forventet arbejdsindsats (ECTS-deklaration)
+
+Den forventede arbejdsindsats på et projekt er 405 timer
+pr. studerende i gruppen.
+
+ * Projektdannelse
+ ca. 24 timer
+ * <span style="color: red"><del>Forberedelse til problemformuleringsseminar</del></span>
+<span style="color: red"><del> ca. 8 timer.</del></span>
+<span style="color: red"><del> * Deltagelse i problemformuleringsseminar</del></span>
+<span style="color: red"><del> ca. 2 timer</del></span>
+<span style="color: red"><del> *</del></span> Udarbejdelse af midtvejsevalueringsrapport
+ 8 timer
+ * Forberedelse til midtvejsevaluering
+ ca. 8 timer
+ * Forberedelse af feedback til midtvejsseminar
+ ca. 8 t.
+ * Deltagelse i midtvejsevaluering
+ ca. 2 timer
+ * Koordination, udarbejdelse af oplæg og forberedelse til eksamen
+ ca. 25 timer
+ * Deltagelse i eksamen
+ ca. 3 timer.
+ * Projektgruppearbejdet omfatter blandt andet
+ litteratursøgning, læsning og review af litteratur,
+ udarbejdelse og læsning af oplæg, vejledermøder, gruppemøder,
+ udarbejdelse af projektrapporten, evaluering <span style="color: green"><ins>m.m.</ins></span>
+ ca. <span style="color: red"><del>300</del></span> <span style="color: green"><ins>310</ins></span> timer.
+ * Deltagelse i holdmøder
+ ca. 10 timer
+
+Læs mere om arbejdsindsats her:
+[At læse på universitetet er en fuldtidstidsbeskæftigelse](https://intra.ruc.dk/nc/dk/for-studerende/alle-studier/den-humanistisk-teknologiske-bacheloruddannelse/faelles-information-for-alle-studerende-paa-humtek/at-laese-paa-universitetet-er-en-fuldtidsbeskaeftigelse/)
+
+## Evaluering- og feedback former
+
+Der gives feedback løbende under projektvejledning,
+<span style="color: red"><del>problemformuleringsseminar,</del></span> midtvejsevaluering, og eksamen.
+Evaluering af projektforløbet er underlagt Studienævnets evalueringspraksis
+og evaluereres via spørgeskema inden projekteksamen.
+Deruover er en løbende diaglog
+mellem vejleder og studerende vedr. projektforløbet.
+
+Sammenfatning af evalueringer kan ses her:
+[Arbejdet med kvalitet i uddannelserne](https://intra.ruc.dk/nc/dk/for-ansatte/organisering/raad-naevn-og-udvalg/oversigt-over-studienaevn/studienaevnet-for-humanistisk-teknologisk-bacheloruddannelse/arbejdet-med-kvalitet-i-uddannelserne/gennemfoerte-undervisningsevalueringer/)
+
+## <span style="color: red"><del>Studieleder/faglig koordinator</del></span>
+<span style="color: red"><del></del></span>
+<span style="color: red"><del>Martin Severin Frandsen (<mailto:martinfr@ruc.dk>)</del></span>
+
+## Eksamensadministration
+
+HUMTEK Tilmelding & Eksamen (<mailto:humtek-eksamen@ruc.dk>)
+
+## Aktivitetsansvarlig
+
+Jesper Simonsen (<mailto:simonsen@ruc.dk>)
+<span style="color: red"><del>Eduardo Abrantes</del></span> <span style="color: green"><ins>Martin Severin Frandsen</ins></span> (<mailto:<span style="color: red"><del>eduab@ruc</del></span><span style="color: green"><ins>martinfr@ruc</ins></span>.dk>)
+
+## <span style="color: red"><del>Prøveform</del></span>
+<span style="color: red"><del></del></span>
+<span style="color: red"><del>**Pr. 1. september 2023 er gruppestørrelsen</del></span>
+<span style="color: red"><del>på Basisprojekter og Fagmodulprojekter altid minimum 3 studerende.</del></span>
+<span style="color: red"><del>Dette gælder også selvom der måtte stå andet andre steder.**</del></span>
+<span style="color: red"><del></del></span>
+<span style="color: red"><del>**As per 1 September 2023, the size of the project groups</del></span>
+<span style="color: red"><del>for basic and subject module projects is always minimum 3 students,</del></span>
+<span style="color: red"><del>even if it says otherwise elsewhere.**</del></span>
+
+## ECTS
+
+15
+
+## Forudsætninger for at kunne gå til eksamen
+
+<span style="color: red"><del>For at kunne begynde prøven i projekt BP1</del></span>
+<span style="color: red"><del>skal den studerende have bestået aktiv og tilfredsstillende deltagelse</del></span>
+<span style="color: red"><del>i problemformuleringsseminaret og midtvejsevalueringen.</del></span>
+<span style="color: red"><del></del></span>
+<span style="color: red"><del>Inden problemformuleringsseminaret skal den studerende,</del></span>
+<span style="color: red"><del>som del af en gruppe,</del></span>
+<span style="color: red"><del>aflevere et skriftligt oplæg.</del></span>
+<span style="color: red"><del>Oplægget skal være på minimum 7.200 tegn inkl. mellemrum</del></span>
+<span style="color: red"><del>og må have et omfang på maksimalt 16.800 tegn.</del></span>
+<span style="color: red"><del>Omfangskravene er inklusive forside, indholdsfortegnelse,</del></span>
+<span style="color: red"><del>litteraturliste, figurer og andre illustrationer,</del></span>
+<span style="color: red"><del>men eksklusiv eventuelle bilag.</del></span>
+<span style="color: red"><del>Ved seminaret skal den studerende aktivt og selvstændigt indgå og deltage i</del></span>
+<span style="color: red"><del>fagligt og tværfagligt samarbejde gennem fremlæggelse og diskussion</del></span>
+<span style="color: red"><del>af såvel eget som feedbackgruppens projekt.</del></span>
+
+Inden midtvejsevalueringen skal den studerende,
+som en del af en gruppe,
+afleverer et skriftligt oplæg til midtvejsevalueringen.
+Oplægget skal være på minimum 31.200 tegn inkl. mellemrum
+og må have et omfang på maksimalt 52.800 tegn.
+Omfangskravene er inklusive forside, indholdsfortegnelse,
+litteraturliste, figurer og andre illustrationer,
+men eksklusiv eventuelle bilag.
+Ved evalueringen skal den studerende aktivt og selvstændigt
+indgå og deltage i fagligt og tværfagligt samarbejde
+gennem fremlæggelse og diskussion
+af såvel eget som feedbackgruppens projekt.
+Hvis den studerende ikke deltager i <span style="color: red"><del>problemformuleringsseminaret eller midtvejsevalueringen,</del></span>
+<span style="color: red"><del>eller den studerendes deltagelse ikke vurderes som tilfredsstillende</del></span>
+<span style="color: red"><del>af pågældendes vejleder,</del></span>
+<span style="color: red"><del>kan den studerende dog påbegynde prøven,</del></span>
+<span style="color: red"><del>såfremt følgende opfyldes:</del></span>
+<span style="color: red"><del></del></span>
+<span style="color: red"><del>Efter problemformuleringsseminaret skal den studerende udarbejde</del></span>
+<span style="color: red"><del>et skriftligt oplæg, der giver kritisk-konstruktiv feedback</del></span>
+<span style="color: red"><del>på den problemstilling eller det problemfelt opponentgruppen har valgt.</del></span>
+<span style="color: red"><del>Opgaven skal have et omfang på minimum 7.200 tegn inkl. mellemrum</del></span>
+<span style="color: red"><del>og må have et omfang på maksimalt 12.000 tegn inkl. mellemrum.</del></span>
+<span style="color: red"><del>Omfangskravene er inklusive forside, indholdsfortegnelse,</del></span>
+<span style="color: red"><del>litteraturliste, figurer og andre illustrationer,</del></span>
+<span style="color: red"><del>men eksklusiv eventuelle bilag.</del></span>
+<span style="color: red"><del></del></span>
+<span style="color: red"><del>Hvis den studerende ikke deltager i</del></span> midtvejsevalueringen,
+eller den studerendes deltagelse ikke vurderes som tilfredsstillende
+af pågældendes vejleder,
+kan den studerende dog påbegynde prøven,
+såfremt følgende opfyldes:
+Efter midtvejsevalueringen skal den studerende udarbejde
+et skriftligt oplæg, der giver kritisk-konstruktiv feedback
+på den problemstilling eller det problemfelt feedbackgruppen har valgt.
+Opgaven skal have et omfang på minimum 7.200 tegn inkl. mellemrum
+og må have et omfang på maksimalt 12.000 tegn inkl. mellemrum.
+Omfangskravene er inklusive forside, indholdsfortegnelse,
+litteraturliste, figurer og andre illustrationer,
+men eksklusiv eventuelle bilag.
+
+## Læringsudbytte/bedømmelseskriterier
+
+ * Har kendskab til <span style="color: green"><ins>centrale teorier, metoder og begreber,</ins></span>
+<span style="color: green"><ins> til at forstå og analysere teknologiers historiske udvikling og betydning</ins></span>
+<span style="color: green"><ins> for psykologiske, etiske og/eller samfundsmæssige forhold</ins></span>
+<span style="color: green"><ins> * Har forståelse af videnskabsteoretiske problemstillinger</ins></span>
+<span style="color: green"><ins> ved valgte metoder og teorier</ins></span>
+<span style="color: green"><ins> * Kan formidle problemstillinger og andet fagligt stof over for andre</ins></span>
+<span style="color: green"><ins> i overensstemmelse med relevante akademiske standarder</ins></span>
+<span style="color: green"><ins> * Kan anvende</ins></span> grundlæggende teorier, metoder og begreber
+ <span style="color: red"><del>og problemstillinger indenfor</del></span> <span style="color: green"><ins>inden for</ins></span> dimensionen <span style="color: red"><del>Design og Konstruktion</del></span>
+<span style="color: red"><del> * Kan gennemføre en analyse</del></span> <span style="color: green"><ins>Mennesker</ins></span>
+<span style="color: green"><ins> i analysen</ins></span> af <span style="color: red"><del>design-</del></span> <span style="color: green"><ins>teknologiers historiske udvikling</ins></span> og <span style="color: red"><del>designbehov</del></span> <span style="color: green"><ins>betydning</ins></span>,
+ <span style="color: red"><del>samt foreslå en løsning af et designproblem</del></span> <span style="color: green"><ins>for psykologiske, etiske og/eller samfundsmæssige forhold</ins></span>
+ * Kan <span style="color: red"><del>organisere, tilrettelægge</del></span> <span style="color: green"><ins>give en kritisk vurdering af projektets metoder</ins></span>
+ og <span style="color: red"><del>evaluere designprocesser,</del></span>
+<span style="color: red"><del> herunder prioritere ressource-</del></span> <span style="color: green"><ins>teoriers indbyrdes videnskabelige sammenhæng</ins></span> og <span style="color: red"><del>tidsforbrug,</del></span>
+<span style="color: red"><del> samt redegøre for egne designløsninger inden for en afgrænset tidsramme</del></span> <span style="color: green"><ins>konsistens</ins></span>
+ * Kan selvstændigt indgå og deltage
+ i fagligt og tværfagligt samarbejde med andre studerende
+ i at opstille en problemstilling
+ og gennemføre problemorienteret projektarbejde,
+ der inddrager dimensionen <span style="color: red"><del>Design og Konstruktion</del></span> <span style="color: green"><ins>Mennesker</ins></span>
+ i sammenhæng med én anden dimension
+
+## Overordnet indhold
+
+Projektet er forankret i dimensionen <span style="color: red"><del>Design og Konstruktion</del></span>
+<span style="color: red"><del>og</del></span> <span style="color: green"><ins>Mennesker.</ins></span>
+<span style="color: green"><ins></ins></span>
+<span style="color: green"><ins>Projektet</ins></span> skal herudover inddrage én anden af uddannelsens dimensioner.
+Projektrapporten skal beskrive,
+hvorledes de to dimensioner er inddraget i projektarbejdet.
+
+Dimensionen <span style="color: red"><del>Design og Konstruktion</del></span> <span style="color: green"><ins>Mennesker</ins></span>
+er forankret i en <span style="color: red"><del>designvidenskabelig</del></span> <span style="color: green"><ins>humanistisk og samfundsvidenskabelige</ins></span> tradition
+og har fokus på <span style="color: red"><del>udvikling og evaluering af systemer</del></span> <span style="color: green"><ins>relationer mellem teknologier</ins></span>, <span style="color: red"><del>processer</del></span> <span style="color: green"><ins>mennesker</ins></span> og <span style="color: red"><del>artefakter</del></span> <span style="color: green"><ins>samfund</ins></span>.
+Dimensionen trækker derfor især
+på <span style="color: green"><ins>humanistiske og samfundsvidenskabelige</ins></span> teorier og begreber <span style="color: red"><del>inden for design og arkitektur</del></span>
+<span style="color: red"><del>samt viden-skabsteoretiske problemstillinger knyttet hertil,</del></span>
+og fokuserer på metoder og værktøjer<span style="color: red"><del>,</del></span>
+<span style="color: red"><del>der har</del></span> til <span style="color: red"><del>formål at understøtte</del></span> <span style="color: green"><ins>analyse</ins></span> og <span style="color: red"><del>organisere designprocesser.</del></span>
+<span style="color: red"><del>Dimensionen omfatter</del></span>
+<span style="color: red"><del>design af hele eller dele</del></span> <span style="color: green"><ins>forståelse</ins></span> af <span style="color: red"><del>systemer og artefakter</del></span>
+<span style="color: red"><del>og omfatter f.eks. behovsanalyse</del></span> <span style="color: green"><ins>historiske</ins></span>, <span style="color: red"><del>modellering</del></span> <span style="color: green"><ins>psykologiske</ins></span>, <span style="color: red"><del>evaluering</del></span>
+<span style="color: green"><ins>etiske</ins></span> og <span style="color: red"><del>risikoanalyse</del></span><span style="color: green"><ins>/eller samfundsmæssige sammenhænge</ins></span>.
+
+Dimensionen omfatter <span style="color: red"><del>endvidere</del></span>
+<span style="color: red"><del>visuelle, auditive</del></span>
+<span style="color: green"><ins>de samfundsmæssige drivkræfter bag teknologiudvikling</ins></span>, <span style="color: red"><del>æstetiske og andre egenskaber</del></span>
+<span style="color: red"><del>ved systemer</del></span>
+<span style="color: green"><ins>herunder virksomheders</ins></span> og <span style="color: red"><del>artefakter</del></span> <span style="color: green"><ins>det offentliges rolle heri</ins></span>,
+<span style="color: green"><ins>samt forandringer i hverdagsliv</ins></span> som <span style="color: red"><del>virker ved at påvirke sansning</del></span> <span style="color: green"><ins>følge af teknologisk udvikling</ins></span>, <span style="color: red"><del>perception</del></span>
+<span style="color: green"><ins>herunder teknologiers</ins></span> og <span style="color: red"><del>kognitive processer</del></span>
+<span style="color: red"><del>hos brugere.</del></span>
+<span style="color: red"><del></del></span>
+<span style="color: red"><del>I forbindelse med projekt BP1</del></span>
+<span style="color: red"><del>skal projektgruppen arbejde</del></span> <span style="color: green"><ins>teknologiske forandringsprocessers samspil</ins></span>
+med <span style="color: red"><del>selv at skabe et konkret designforslag.</del></span>
+<span style="color: red"><del>Projektrapporten skal identificere, hvad designet består i,</del></span>
+<span style="color: red"><del>f.eks. i et særskilt kapitel i projektrapporten,</del></span>
+<span style="color: red"><del>eller gennem dokumentation i form af foto</del></span> <span style="color: green"><ins>brugere</ins></span>, <span style="color: red"><del>brugsbeskrivelse mv.</del></span>
+<span style="color: red"><del>Bedømmelsen af projektarbejdet er en helhedsvurdering</del></span>
+<span style="color: red"><del>af projektrapporten og designforslaget</del></span> <span style="color: green"><ins>læreprocesser</ins></span>, <span style="color: green"><ins>planlægning</ins></span>
+<span style="color: red"><del>hvor hovedvægten lægges på projektrapporten.</del></span>
+<span style="color: red"><del>Rapporten skal derfor beskrive og reflektere over den viden</del></span>
+<span style="color: red"><del>der ligger til grund for designet</del></span>, <span style="color: green"><ins>ledelse</ins></span> og <span style="color: red"><del>den viden der er opnået gennem arbejdet,</del></span>
+<span style="color: red"><del>f.eks. i form af en indledende brugerundersøgelse</del></span>
+<span style="color: red"><del>eller en afsluttende evaluering af designet</del></span> <span style="color: green"><ins>magtforhold</ins></span>.
+
+Som støtte til projektarbejdet
+<span style="color: red"><del>gives som en del af vejledningen projektkompetenceundervisning -</del></span>
+<span style="color: red"><del>herunder</del></span> <span style="color: green"><ins>udbydes udover</ins></span> vejledning <span style="color: red"><del>i at indgå i projektsamarbejde og -styring</del></span>
+<span style="color: red"><del>i forbindelse</del></span> <span style="color: green"><ins>projektseminarer</ins></span>
+med <span style="color: red"><del>gruppedannelse, emnevalg, problemformulering,</del></span>
+<span style="color: red"><del>informations- og litteratursøgning, rapportskrivning og evalueringer.</del></span>
+<span style="color: red"><del>I vejledningen indgår også</del></span>
+<span style="color: red"><del>at de studerende støttes i at beskrive egne læreprocesser</del></span> <span style="color: green"><ins>fokus på arbejdet med videnskabsteori</ins></span> i <span style="color: red"><del>løbet af</del></span> projektet.
+Projektarbejdet foregår i grupper
+bestående af min. <span style="color: red"><del>2</del></span> <span style="color: green"><ins>3</ins></span> og max. 6 studerende.
+<span style="color: red"><del>Studelederen kan i særlige tilfælde tillade,</del></span>
+<span style="color: red"><del>at en studerende udarbejder et projekt eller eksamineres alene.</del></span>
+
+## Type
+
+Projekt
+
+## Undervisnings- og arbejdsform
+
+Vejledning <span style="color: green"><ins>og projektseminar(er)</ins></span>
+
+## Prøveform
+
+<span style="color: red"><del>Gruppeprøve</del></span> <span style="color: green"><ins>Mundtlig gruppeprøve</ins></span> for deltagerne i projektarbejdet<span style="color: red"><del>.</del></span>
+
+Ved prøven tages der udgangspunkt i de studerendes projektrapport
+samt supplerende materiale.
+I prøven indgår individuelle oplæg inden for et selvvalgt emne,
+der er relevant for problematikken belyst i projektrapporten.
+Hvert individuelt oplæg inkl. spørgsmål hertil har en varighed
+på op til 3 min.
+De individuelle oplæg efterfølges af en <span style="color: red"><del>dialog</del></span> <span style="color: green"><ins>samtale</ins></span>
+mellem de studerende og bedømmerne med udgangspunkt i projektet.
+
+Der kan under prøven stilles spørgsmål
+inden for <span style="color: red"><del>det faglige område,</del></span>
+<span style="color: red"><del>der relaterer til</del></span> projektrapportens faglige område.
+
+Der foretages en individuel bedømmelse
+på baggrund af projektrapport samt supplerende materiale
+og den enkelte studerendes mundtlige præstation.
+
+Grupperne kan bestå af <span style="color: red"><del>2 til</del></span> <span style="color: green"><ins>3-</ins></span>6 studerende.
+
+<span style="color: red"><del>Omfangskravene</del></span> <span style="color: green"><ins>Projektrapporten skal</ins></span> for <span style="color: red"><del>projektrapporten er</del></span>:
+
+ * <span style="color: red"><del>For 2 studerende minimum 40.800 og maksimum 91.200 antal tegn inkl. mellemrum.</del></span>
+<span style="color: red"><del> * For</del></span> 3 studerende <span style="color: red"><del>minimum</del></span> <span style="color: green"><ins>have et omfang på</ins></span> 60.000 <span style="color: red"><del>og maksimum</del></span><span style="color: green"><ins>-</ins></span>122.400 <span style="color: red"><del>antal</del></span> tegn inkl. mellemrum.
+ * <span style="color: red"><del>For</del></span> 4 studerende <span style="color: red"><del>minimum</del></span> <span style="color: green"><ins>have et omfang på</ins></span> 81.600 <span style="color: red"><del>og maksimum</del></span><span style="color: green"><ins>-</ins></span>141.600 <span style="color: red"><del>antal</del></span> tegn inkl. mellemrum.
+ * <span style="color: red"><del>For</del></span> 5 studerende <span style="color: red"><del>minimum</del></span> <span style="color: green"><ins>have et omfang på</ins></span> 100.800 <span style="color: red"><del>og maksimum</del></span><span style="color: green"><ins>-</ins></span>163.200 <span style="color: red"><del>antal</del></span> tegn inkl. mellemrum.
+ * <span style="color: red"><del>For</del></span> 6 studerende <span style="color: red"><del>minimum</del></span> <span style="color: green"><ins>have et omfang på</ins></span> 122.400 <span style="color: red"><del>og maksimum</del></span><span style="color: green"><ins>-</ins></span>182.400 <span style="color: red"><del>antal</del></span> tegn inkl. mellemrum.
+
+Omfangskravene er inklusive <span style="color: red"><del>eventuel</del></span> forside, indholdsfortegnelse,
+litteraturliste, <span style="color: red"><del>resumé,</del></span> figurer og andre illustrationer,
+men eksklusive <span style="color: red"><del>eventuelle</del></span> bilag.
+
+Projektrapporten skal forsynes med et resumé,
+der indgår i bedømmelsen.
+Projektrapporter skrevet på dansk, norsk eller svensk
+skal forsynes med et resumé på engelsk.
+Projektrapporter skrevet på et fremmedsprog (bortset svensk og norsk)
+kan forsynes med et resumé på dansk.
+
+<span style="color: red"><del>Eksaminationstid</del></span> <span style="color: green"><ins>Eksaminationstiden</ins></span> inkl. votering <span style="color: red"><del>er</del></span> <span style="color: green"><ins>fastsættes således</ins></span>:
+
+ * <span style="color: red"><del>For grupper af 2 studerende 60 minutter.</del></span>
+<span style="color: red"><del> * For grupper af</del></span> <span style="color: green"><ins>Ved</ins></span> 3 studerende 75 minutter.
+ * <span style="color: red"><del>For grupper af</del></span> <span style="color: green"><ins>Ved</ins></span> 4 studerende 90 minutter.
+ * <span style="color: red"><del>For grupper af</del></span> <span style="color: green"><ins>Ved</ins></span> 5 studerende 105 minutter.
+ * <span style="color: red"><del>For grupper af</del></span> <span style="color: green"><ins>Ved</ins></span> 6 studerende 120 minutter.
+
+Stave- og formuleringsevnen i projektrapporten indgår i bedømmelsen.
+
+Tilladte hjælpemidler ved prøven: <span style="color: red"><del>Alle</del></span> <span style="color: green"><ins>alle</ins></span>
+
+Bedømmelse: 7-trinsskala
+
+Censur: <span style="color: red"><del>intern medbedømmer</del></span> <span style="color: green"><ins>ekstern censor</ins></span>
+
+## Omprøveform
+
+Samme som ordinær eksamen / same form as ordinary exam
+
+## Eksamenskode(r)
+
+Eksamenskode(r) : <span style="color: red"><del>U24788</del></span> <span style="color: green"><ins>U27355</ins></span>