diff options
Diffstat (limited to '_CALENDARS/moodle')
-rw-r--r-- | _CALENDARS/moodle/moodle.ics | 136 |
1 files changed, 136 insertions, 0 deletions
diff --git a/_CALENDARS/moodle/moodle.ics b/_CALENDARS/moodle/moodle.ics new file mode 100644 index 0000000..0be5315 --- /dev/null +++ b/_CALENDARS/moodle/moodle.ics @@ -0,0 +1,136 @@ +BEGIN:VCALENDAR
+METHOD:PUBLISH
+PRODID:-//Moodle Pty Ltd//NONSGML Moodle Version 2023042403.06//EN
+VERSION:2.0
+BEGIN:VEVENT
+UID:643394@moodle.ruc.dk
+SUMMARY:1. Hvad er design? skal afleveres
+DESCRIPTION:Dette er den første øvelse på kurset og vil kunne indgå i eksam
+ ensafleveringen.\n\nOPGAVEN\n\nUd fra de to tekster af henholdsvis Barbara
+ Adams og Pelle Ehn et al. finder i definitioner på hvad design er\, og I
+ giver jeres egne eksempler på hvad det kan være. Eksemplerne kan I hente en
+ ten fra teksterne\, fra forelæsningen eller fra jeres egne projektforslag i
+ projektdannelsen. I er velkomne til at finde billeder\, illustrationer ell
+ er aktuelle nyheder\, der kan konkretisere hvad design er\, og hvordan desi
+ gnet vil skabe forandring. \n\nReflektér over\, hvorvidt Adams' og Ehn et a
+ l. forståelse af design også gælder for jeres semesterprojekt. Hvorfor\, hv
+ orfor ikke?\n\nReflekter over\, hvordan og hvorvidt Adams' og Ehn et. al. f
+ orståelse af design passer til problemorienteret projektarbejde på RUC. Hvo
+ rfor\, hvorfor ikke?\n\nOMFANG OG VEJLEDNING\n\nSkriv ca. en side (2400 ans
+ lag) og tilføj gerne visuelle eksempler derudover eller links\, som du syne
+ s er relevante. Aflever i pdf format. Teksten indgår ikke i eksamen\, medmi
+ ndre du selv vælger at indsende den som en del af din opgavebesvarelse\, så
+ i denne opgave er det mere vigtigt at du får skrevet noget ned og tænkt ov
+ er opgaven\, og hvad design er\, så I kan diskutere det i jeres projektgrup
+ pe og bruge teksterne i jeres projektrapport. Inddrag gerne citater eller b
+ egreber fra kursusgangens to tekster af Ehn. et al. og Barbara Adams.\n\n
+
+CLASS:PUBLIC
+LAST-MODIFIED:20230905T095053Z
+DTSTAMP:20240131T001808Z
+DTSTART:20230914T210000Z
+DTEND:20230914T210000Z
+CATEGORIES:Basiskursus 1: Design og Konstruktion I E2023 (31190)
+END:VEVENT
+BEGIN:VEVENT
+UID:643396@moodle.ruc.dk
+SUMMARY:Hvad er en designproces\, og hvad indeholder jeres designprocess? s
+ kal afleveres
+
+DESCRIPTION:Dette er den anden øvelse på kurset og vil kunne indgå i eksame
+ nsafleveringen.\n\nOPGAVEN\n\nUd fra enten teksten om henholdsvis _DESIGN T
+ HINKING _(Pressman) eller _DESIGN RESEARCH_ (Simonsen) defineres og beskriv
+ es hvad er en design process?\n\nVælg derefter et af diagrammerne til at st
+ rukturere jeres design process i projektet og foreslå beskriv hvad I har tæ
+ nkt jer at gøre i de forskellige faser. fx hvilket materiale og litteratur
+ vil i trække på i research fasen? Hvordan vil I prototype (fx hvilken works
+ hop har I valgt)\, hvordan vil afprøve designet og evaluere det? \n\nReflek
+ ter over jeres valg af designprocess og processdiagram\, afprøv dem på jere
+ s projekt og skriv hvad I regner med at lære af processen.\n\nOMFANG OG VEJ
+ LEDNING:\n\nSkriv i jeres projektgruppe max en side (2400 anslag) og læg pr
+ ocessdiagram ved hvor I udfolder\, hvordan designprocessen ser ud i jeres p
+ rojekt. Opgaven kan afleveres som en del af eksamensporteføljen\, men er he
+ r første og fremmest en måde at få diskutere struktur og designprocessen i
+ jeres semesteropgave. \n\nOpgaven udføres kollektivt\, men afleveres indiv
+ iduelt\, anfør derfor navnene på deltagerne i projektgruppen. \n\n
+
+CLASS:PUBLIC
+LAST-MODIFIED:20230905T095730Z
+DTSTAMP:20240131T001808Z
+DTSTART:20230921T210000Z
+DTEND:20230921T210000Z
+CATEGORIES:Basiskursus 1: Design og Konstruktion I E2023 (31190)
+END:VEVENT
+BEGIN:VEVENT
+UID:643398@moodle.ruc.dk
+SUMMARY:Hvad er en designmetode\, og hvilke metoder bruger I til designudvi
+ kling?? skal afleveres
+
+DESCRIPTION:Hvilke metoder til protyping\, modulering\, brugerinddragelse o
+ g afprøvning bruger I jeres projektet\, hvorfor? \n\nOPGAVE\n\nVælg en meto
+ de ud og afprøv den i sammen i jeres projektgruppe med udgangspunkt i jeres
+ projekt. Det kan fx være en brainstorm\, en idegenerering\, en skitse\, en
+ model i lego eller modellervoks\, en cultural probe\, et spørgeskema\, en
+ bodystorming\, \n\nGennemgå derefter de metoder og teknikker til protyping
+ I har tilmeldt jer i workshopsne og argumentér for\, hvordan I vil bruge d
+ em i jeres designudvikling.\n\nDer er ikke krav om at alle workshops i grup
+ pen skal med i øvelsen\, tag i stedet stilling til hvilke metoder og teknik
+ ker\, der er anvendelige i jeres projekt og hvorfor. \n\nOMFANG\n\nSkriv 1-
+ 3 sider (2400 anslag) og dokumenter gerne flittigt med billeder\, illustrat
+ ioner og dokumentation af de protyper\, afprøvning og diverse materiale fra
+ jeres design workshops.\n\nOpgaven skrives og dokumenteres kollektivt i pr
+ ojektgrupperne\, men uploades individuelt her. Anfør navnene på projektdelt
+ agerne og evt. hvilken workshop I deltager i. \n\n
+
+CLASS:PUBLIC
+LAST-MODIFIED:20230905T100854Z
+DTSTAMP:20240131T001808Z
+DTSTART:20231016T070000Z
+DTEND:20231016T070000Z
+CATEGORIES:Basiskursus 1: Design og Konstruktion I E2023 (31190)
+END:VEVENT
+BEGIN:VEVENT
+UID:643420@moodle.ruc.dk
+SUMMARY:Evaluering og dokumentation af design skal afleveres
+DESCRIPTION:* Overvej i projektgruppen\, hvordan I vil evaluere og dokument
+ ere jeres design - lav en strategi for evalueringen.\n\n* Vælg derefter en
+ metode til dokumentation og evaluering ud fra fra dagens forelæsninger (fx
+ FEDS eller designdokumentation) og vurder metodens anvendelighed.\n\n* Tilr
+ ettelæg evaluering og dokumentation.\n\nØvelsen skal laves kollektivt i pro
+ jektgruppen\, men uploades individuelt på moodle. \n\n
+
+CLASS:PUBLIC
+LAST-MODIFIED:20230905T105206Z
+DTSTAMP:20240131T001808Z
+DTSTART:20231031T230000Z
+DTEND:20231031T230000Z
+CATEGORIES:Basiskursus 1: Design og Konstruktion I E2023 (31190)
+END:VEVENT
+BEGIN:VEVENT
+UID:643422@moodle.ruc.dk
+SUMMARY:Hvad er affordance og æstetik\, og hvilke æstetiske valg har I truf
+ fet? skal afleveres
+
+DESCRIPTION:Hvilke æstetiske virkemidler bruger I i jeres design\, og hvilk
+ en virkning og affordance vil I opnå med dem?\n\ntag fx stilling til: \n\nH
+ vilke farver\, proportioner og skala vælger I og hvorfor?\n\nSkal brugeren
+ have en oplevelse ved mødet med designet\, eller skal designet helst være s
+ kjult og indgå i hverdagsdesignet - hvorfor? \n\nHvordan skal brugeren inte
+ ragere med designet\, hvordan hjælper I brugeren til at interagere?\n\nHvor
+ dan præsenterer I designet for brugeren\, er der brug for en manual (hvorfo
+ r?) eller skal designet opleves intuitivt?\n\nHvilke sanser aktiveres i des
+ ignet?\n\nHvilke æstetikker og designs er I inspireret af? Find visuelle ek
+ sempler på noget I synes virker godt. \n\nLav gerne et moodboard eller skit
+ se\, der viser den æstetik og affordance\, I ønsker at arbejde med.\n\nOMFA
+ NG\n\nTeksten fylder ca. 1 normalside (2400 tegn\, men opgaven må gerne vær
+ e rigt Illustreret med eksempler\, skitser og links til inspirationskilder.
+ \n\n
+
+CLASS:PUBLIC
+LAST-MODIFIED:20230905T105720Z
+DTSTAMP:20240131T001808Z
+DTSTART:20231031T230000Z
+DTEND:20231031T230000Z
+CATEGORIES:Basiskursus 1: Design og Konstruktion I E2023 (31190)
+END:VEVENT
+END:VCALENDAR
|