diff options
author | Jonas Smedegaard <dr@jones.dk> | 2024-02-02 08:32:37 +0100 |
---|---|---|
committer | Jonas Smedegaard <dr@jones.dk> | 2024-02-02 08:32:54 +0100 |
commit | 128d40266f8d5e112de1437ddc79c47452700468 (patch) | |
tree | 3107a004ab8896c1cc1bd7444632d91bd461f0ba /project/rucdeconfuse/index.qmd | |
parent | b4950555c9974508e3d871a5e45305bba957c997 (diff) |
add spring 2024 project drafts
Diffstat (limited to 'project/rucdeconfuse/index.qmd')
-rw-r--r-- | project/rucdeconfuse/index.qmd | 37 |
1 files changed, 37 insertions, 0 deletions
diff --git a/project/rucdeconfuse/index.qmd b/project/rucdeconfuse/index.qmd new file mode 100644 index 0000000..975a3b5 --- /dev/null +++ b/project/rucdeconfuse/index.qmd @@ -0,0 +1,37 @@ +--- +title: Gør Design & Konstruktion mindre forvirrende +categories: [] +semester: 24f +--- + +![](image.webp) + +## Tema/emne + +D&K kan være forvirrende for studerende, +fordi al viden om faget er knyttet op på usorterede brødtekster. + +## Problemformulering + +Hvordan kan grafisk visualisering af D&K forbedre +indlæringsevnen og organiseringen af undervisningen på RUC? + +## Teori/metode + +Grafisk visualisering. +Semantisk "kortlægning" af begreber introduceret på HumTek - +Væsentlige træk i teorier, metoder og modeller. +Interviews med studerende, undervisere og pædagoger om udfordringer i faget. + +## Resultat + +Mange af udfordringerne ved indlæring er forbundet med det operative, og ikke indholdet. +Grafisk visualisering kan fungere +som både opslagsværk, begrebsliste og mere overskuelig udgangspunkt +for at hoppe til kildeteksterne. + +--- + +## Kilder + +[Padlet, udkast](https://ruc.padlet.org/simonsen2/projektideer-humtek-f24-kw3yx81kn2utwu5d/wish/2869789668) |