summaryrefslogtreecommitdiff
path: root/project/dataadhd
diff options
context:
space:
mode:
authorJonas Smedegaard <dr@jones.dk>2024-08-30 11:34:01 +0200
committerJonas Smedegaard <dr@jones.dk>2024-08-30 11:52:39 +0200
commita1c1cbe4a877879a69027851bb57dbf8ddd7abbc (patch)
tree34c2a56a7bb53ea6c5c104f1445fbf606d04d3e1 /project/dataadhd
parent7007132d2ca2e1d635c3db1af5bbc94206d84177 (diff)
add project reports
Diffstat (limited to 'project/dataadhd')
-rw-r--r--project/dataadhd/index.qmd51
1 files changed, 51 insertions, 0 deletions
diff --git a/project/dataadhd/index.qmd b/project/dataadhd/index.qmd
new file mode 100644
index 0000000..313fbc4
--- /dev/null
+++ b/project/dataadhd/index.qmd
@@ -0,0 +1,51 @@
+---
+title: Dataindsamling gennem (immersive) spil til diagnosticering af mentale forstyrrelser
+categories: [Sårbarhed, Sociale medier, Helse, Digitalisering]
+semester: 24f
+---
+
+## Tema/emne
+
+Hvordan kan data-indsamlinger ved benyttelse af fordybende spil hjælpe
+med at diagnosticere mentale forstyrrelser?
+
+(fokus på adhd/autisme)
+
+## Problemformulering
+
+
+## Målgruppe
+
+unge på spektret (15-25)
+
+psykiatriske fagfolk
+
+
+## Teori
+
+Relevante teorier omkring spil programmering/AI konfiguration
+samt relevant litteratur omkring de beskæftigede mentale forstyrrelser
+
+## metode
+
+Interviews med professionalle samt patienter indenfor sektoren.
+
+(fablab vejleder med erfaring indenfor programmering/spiludvekling)
+
+Statiske undersøgelser samt analyser.
+
+## Resultat
+
+I stedet for at diagnosticere en forstyrrelse som en helhed
+kunne spillet være med til at bekræfte diagnosen,
+som psykiateren/behandleren udleverer
+
+---
+
+## Rapporter
+
+[Databaseret teknologi i ADHD-behandling](../../report/dataadhd)
+
+## Kilder
+
+[Padlet](https://ruc.padlet.org/simonsen2/projektforslag-humtek-f24-n73joeqibxhyxmll/wish/2872740547)