blob: 72a88e402695759ddea2dbd2fa1825f6f389072d (
plain)
title: Studietrivsel
susbtitle: Skitser til modellering af et vidensfelt
format:
revealjs:
slide-number: true
chalkboard:
buttons: false
preview-links: auto
logo: images/quarto.png
css: styles.css
footer: https://quarto.org
Studietrivsel
Besvarelse af spørgsmålet
"Hvordan går det med at studere?"
::: {.notes}
Hvad menes overordnet med "studietrivsel"?
:::
Synsvinkel
Min trivsel
Vores trivsel
. . .
Din trivsel
Jeres trivsel
. . .
Dens trivsel
Deres trivsel
::: {.notes}
Trivsel set hvorfra?
:::
Subjektivering
| | Reflektion | Tæt på | Distanceret |
|---------------|--------------|-------------|-------------|
| Psykologi | Min | Din | Dens |
| Sociologi | Vores | Jeres | Deres |
::: {.notes}
Synsvinkel påvirker fokus: Subjektivering
:::
Undersøgt agent
- Person: Studerende
- Gruppe: Studiegruppe/hold/årgang/fag
- Sted: Lokale/bygning/fakultet/universitet/land
::: {.notes}
TODO: kort (sted) med små kasser på (personer) med farvede dots i (grupper)
:::
Jeg trives
- Økonomi
- Tid
- Fysik
- Næring
- Psyke
Jeg trives - økonomi
- Likviditet
- Budget
- Investering
Jeg trives - likviditet
- penge på lommen
- behov <-> lyster
- månedsrytme
Jeg trives - investering
- Mine forældre
- Arbejde [ugerytme]
- Opsparing/gæld [studieplan]
- transportform [dagsrytme]
Jeg trives - tid
- Døgnrytme
- Ugerytme
- Semesterrytme
- Effektivitet
- Reflektion
- Fritid
- Søvn
Identitet
- Mig som studieaktiv
- Mig som RUC-engageret
- Mig som RUC-aktivist
- Mig som individ
- Mig som flokdyr
- Mig som samlever
- Os som studieaktive
- Os som RUC'ere
- Os som HumTek'erlækre
- Os som danske studerende
- Jer som videnshungrende
- Den akademisk studerende
Fagligheder
Jonas: Jeg trives på HumTek-studiet
(i forhold til mit tidl. studie?)
bp3data: Vi trives på HumTek-studiet
(i forhold til andre samtidige aktiviteter?)
IMT: I trives på HumTek-2022-holdet
(i forhold til andre RUC-hold begyndt i 2022?)
|