blob: 21610a1ef43d9bdb3ffc75c026ee508fb784fb00 (
plain)
Teoretiske overvejelser
Teorier om teknologi
Teorien om Data -> Information -> Viden -> Visdom
Teori om styrker ved transparens i kode og data
Teori om privatliv og Decentralisering
Metoder til afdækning af en teknologis understøttelse af læring
Kvalitativt ekspertinterview
Metoder til evaluering
Semesterbinding
Projektet undersøger en teori for læring,
og hvordan denne teori kan understøttes af digitale teknologier.
Gennem rapporten vil vi fokusere på læringsværktøjerne
Scholia og Hypothes.is og den rolle de kan spille i læringsprocessen
for den studerende.
Her vil vi beskue de to redskaber som Teknologiske Systemer (TSA).
Baseret på analysen af redskaberne vil vi inddrage Design & Konstruktion
til at konstruere en model,
der eksplicit kan beskrive,
hvordan disse redskaber relaterer til læringsprocessen.
For at udarbejde denne model inddrager vi psykologisk teori,
der beskriver selve læringsprocessen i dens mangefaceterede bestanddele.
I undersøgelsen af sammenhængen mellem en psykologisk teori
og en teknologi i relation til mennesker,
læner projektet sig også op af dimensionen Subjektivitet, Teknologi & Samfund.
|