Motivation
Vores studieverden er motiveret
indefra af et princip om PPL,
og udefra af krav om målbarhed og succes.
I cyberspace (vores brug af digitalisering) er vi motiveret
indefra af et håb om relevans af vores digitale evner og fascinationer,
og udefra af vidensøkonomiens markedskræfters værdisættelse
af flest mulige facetter af vores deltagelse i videnssamfundet.
I meatspace (vores dagligdag) er vi motiveret
indefra af en nysgerrighed om videnskabelighed,
og udefra af SU, husleje, og COOPs madpriser.
[FIXME: flytte "tentakulært modellerede" pointer ovenfor til konklusion]
Problemfelt
I vores studieverden opfordres vi vi
til at arbejde kollektivt og udfra egne interesser,
og vi præsenteres parallelt for definerende tekster
som vi gennem forelæsninger føres igennem forståelsen af.
I cyberspace FIXME ...
I meatspace FIXME ...
[FIXME: flytte "tentakulært modellerede" pointer ovenfor til konklusion]
Problem
Vi savner anerkendelse
af vores strategiske sigte om at anvende semantisk modellering
til at understøtte vores egen akademiske læring på Humtek-studiet,
idet digitalisering indenfor læringskontekst typisk rubriceres
som instrumentelt for færdighedstrænende indlæring,
for individualiserende, tvedelt læring,
og/eller modvirkende inklusion og undervisningsdifferentiering.
Indsnævring
Vores afsæt er i mindre grad vores egen fascination af tekniske dimser,
og mere det principielle
i digitaliserings også konstruktive muligheder for læring.
Metode
Teori
Til forståelse af læringsprocesser og digitaliserings indvirkning i disse,
anvender vi primært teorien om tekńtakulær læring [@Schraube2024],
og inddrager desuden den didaktiske strukturmodel Digipro [@Graf2021kap1].
Perspektivering
Læringsfacilitering
Det kunne være oplagt at undersøge
relevansen af proaktiv stilladsering,
introduceret i @Graf2021kap1,
anvendt også ved akademisk læring.