Problemformuleringen
Hvordan kunne grafmodellering understøtte kollaborativ akademisk læring?
Hvordan anvendes sproget RDF til at beskrive og formidle viden?
Arbejdsspørgsmål
Hvordan fungerer grafsproget RDF, særligt i forhold til at abstrahere akademiske begreber som ontologier?
Skal enhver ontologi være logisk konsekvent?
Hvordan kunne en grafontologi omfattende akademiske begreber designes, så de understøtter kollaborativ akademisk læring, og/eller hvordan kan eksisterende ontologier genbruges?
Hvordan kunne en grafontologi omfattende akademiske begreber konkretiseres, eksempelvis ved statisk visualisering eller interaktiv digital/fysisk modellering, så materialiseringen understøtter kollaborativ akademisk læring?
Kan integreringen af 5-stjernet data med RDF (Resource Description Framework) forbedre forelæsninger
Problemformulering
Vi har i dette projekt valgt at undersøge
følgende problemstilling:
Hvordan kunne redskaberne Scholia og Hypothes.is hensigtsmæssigt anvendes
til at understøtte problemorienteret projektlæring?
Problemstillingen har vi valgt at bryde op
i følgende underspørgsmål:
Hvilke muligheder og begrænsninger kan der være
for problemorienteret projektlæring
i anvendelsen af digitale vidensnavigationsredskaber
som integreret del af læringsprocessen?
Hvordan fungerer redskaberne Scholia og Hypothes.is
i forhold til grafbaseret håndtering af videnskabelige begreber?
Hvordan kan studerende og forelæsere konkret vejledes i brug af Scholia og Hypothes.is,
for en hensigtsmæssig understøttelse af problemorienteret projektlæring?