summaryrefslogtreecommitdiff
path: root/_TODO.md
blob: 9affedce15baf234e1ab1943bb2eee7b331e142e (plain)

Skrivning

TSA

  • find mulig teori og metode
  • skriv tekst om hypothes.is og scholia vha. teori og metode

fravalg

  • chatgpt
  • automatisering vha. grafer
  • visuelle grafer som centrum

STS

  • find mulig teori og metode
  • færdiggør redegørelse af Ernsts bog
  • tydeliggør kobling mellem STS og TSA

fravalg

  • Illeris/PPL/RUC

Øvelse

  • at generere visuelle grafer
  • at ontologisere korrekt
  • opmærkning med hypothes.is
    • udtrækning af data fra hypothes.is
  • worlding med wikidata/scholia
  • fodre wikidata med ontologiseret data

Planlægning

struktur

  • skab sammenhængende overordnet struktur

idé: fra artikel til artikel

Problemformulering: "Ville det give bedre læring, hvis læringsmateriale var lettere at navigere i?"

Underspørgsmål:

  • Styrkes læring af en bedre navigation?
    • Svar: ja og nej (for operationel læring som er fattig), og måske (for indholdsmæssig læring)
  • Hvordan fungerer Scholia og Hypothes.is?
    • Svar: de knytter indhold og metadata sammen med andet metadata ved at skabe eller ændre mere metadata
  • Hvordan kan Scholia og Hypothes.is lette navigation i tekster?
    • Svar: Spørgsmålet er bagvendt, for værktøjerne er data-drevne og derfor dikteret af teksterne - spørgsmålet er derfor hvordan teksterne kan lette Scholias og Hypothes.is' navigation af dem, og svaret er ved semantisk opmærkning og reel offentlig adgang
  • Kan øget navigation siges at styrke god læring?
    • Svar: hvis det er navigation dikteret af teksters eget diktat, og dermed også tekster som robust dikterer sig selv begrebsligt, så ja!

vejledermøde:

  • lav disposition for vejledermøde
    • hvad skal vi have hjælp til?

reflekter over møde til bogreception

reflekter over midtvejsevaluering

citation:

auxiliary metadata: