# Teoretiske overvejelser ## Teorier om teknologi Teorien om Data -> Information -> Viden -> Visdom Teori om styrker ved transparens i kode og data Teori om privatliv og Decentralisering ## Metoder til afdækning af en teknologis understøttelse af læring Kvalitativt ekspertinterview ## Metoder til evaluering ## Semesterbinding Projektet undersøger en teori for læring, og hvordan denne teori kan understøttes af digitale teknologier. Gennem rapporten vil vi fokusere på læringsværktøjerne Scholia og Hypothes.is og den rolle de kan spille i læringsprocessen for den studerende. Her vil vi beskue de to redskaber som Teknologiske Systemer (TSA). Baseret på analysen af redskaberne vil vi inddrage Design & Konstruktion til at konstruere en model, der eksplicit kan beskrive, hvordan disse redskaber relaterer til læringsprocessen. For at udarbejde denne model inddrager vi psykologisk teori, der beskriver selve læringsprocessen i dens mangefaceterede bestanddele. I undersøgelsen af sammenhængen mellem en psykologisk teori og en teknologi i relation til mennesker, læner projektet sig også op af dimensionen Subjektivitet, Teknologi & Samfund.