# Bilag 3 - Supergruppemøde 18/3 * Ordstyrer: Ian Valentin * Referant: Sebastian * Første punkt * Alle skal tjekke crab.fit, og se om alle kan på de rigtige dage. * Umiddelbart er alle på til et supergruppemøde hver uge * Tid: Hver onsdag, efter forlæsning eller kl. 12. * Det er okay hvis man en dag ikke kan * Det kan også være online * Skrivestil * (udskudt til alle grupper har en smule erfaring med bruge HedgeDoc) * Algoritmer * Kode-gruppens opgave handler faktisk ikke rigtigt om grafteori, men fokuserer på programmer som underliggende har med grafteori at gøre * Klassificeringer * Hvis du skulle kigge på mellemøsten og skulle sætte det i bås, * Hvad er det der sker? * Semantik vil sige at man sætter et label på ting * Hvis man ser på en tekst, så prøv at sætte labels på. * Ian anbefaler protogé * Ian fremviser Scholia og Hypothes.is til use gruppen * Fælleslæsning * Jonas mener ikke der er noget vi skal læse # Bilag 4 - 3. Vejledermøde 19/3 * Vi snakker kort om den anden gruppes problemformuleringsseminar * Hans fortæller at det er blevet bedre, * Mener stadig at det er "sprængfyldt" * Vi skal fjerne kollaborativ læring * Hans mener at alt er blevet MEGET bedre og at det er mere sammenhængende. * Vi har et klart projekt! * Vi laver en IT forundersøgelse * Vi foretager den på en speciel måde * Normalt ville den tage udgangspunkt i at der er en brugersituation * slutbruger: Virker lortet? * Ansætter slutbrugeren * Stakeholderanalyse * Kigge på eksisterende systemer * Hvor kan vi optimere vores økonomiske input * Der eksisterer en måde at kigge på eksisterende teknologi * PPL * Ideen om det semantiske web * Er der en harmoni mellem disse? * Meget anderledes * Grafteori er et delgrundlag til at lave vores projekt * Det handler ikke om hvad grafteori er, men hvordan det bliver brugt * ANT er en fælde * Det, vejleder nævner, "lugter" af aktionsforskning * "Postfænomenologisk" * Hvordan påvirker teknologi mennesker? * F.eks. hvordan påvirker Moodle studerende * Hvordan vil vi bygge med lego der er digitalt? * Noget andet end det nuværende er optimalt * Ikke bygge noget ud fra en teknologi som lige er muligt * Det handler ikke om at vi specifikt skal forstå ppl * Hvad er det for en del af det der er fast? * postphenomenological invesigtations # Bilag 5 - Noter fra problemformuleringsseminar * Mange af deres noter har vi kigget på * Ikke nævne f.eks. OCR i indledningen * Vi mangler belæg til vores påstande - udddyb mere og brug flere citater * Mere på semesterbindingen - Skeive mere om hvilken dimmension vi vil koble til * De overlevede at vi sendte pfs som en prototype * Vær realistiske! * Det er så godt at vi vil bruge Sine som et ekspertintverview! * Hvordan kan disse digitale redskaber blive anvendt(scho. hyp.)? * Starte med at læse os ind på hvem sine og hendes far er * Vi skal ikke skrive skole eller undervisning. * Det er en god idé at læse knud's bøger om PPL og læring (Bogen hedder "læring") * Knud Illeris * Vi skal finde bibliotikar * Lærignsfællesskaber - som ruc prøver at rammesætte * At bygge redskaber rundt om PPL - i stedet for at sætte PPL i en boks * Hvordan kan man bruge en database som scholia i et kollektivt læringsfællsskab som ruc er en del af. * Hvordan skal læringmiljhøet tilrættelækkes så det kan bruges kollektivt * Ruc skal så understøtte det så det ikke bare er noget der foregår derhjemme * Kan man gøre det til en del af rucs egne værktøjer, som der bliver præsenteret til nye elever * "Digitale træthed" * Hvordan validere vi viden fra værktøjer som hypothesis og scholia * Hvilke udfordringer og potentialer rummer scholia for at kunne understøtte et læringsmiljø - Hvilke problemer knytter sig til det * læring mellem udvikling og tilpasnign -> Knud Illeris * Læringsteorier -> Knud Illeris * Udfordringer og potentialer af integration af scholia med ruc <- igen * Flere arbejdsspørgsmål * Hvad er problemorienteret læring? * Knud Illeris * Hvad peger teori på? * Hvad er centralt i et problemorienteret læringsmiljø? * Hvad peger forskning på er centralt? * Ruc har uudnyttede muligheder * problemer med IT * Hvad er potentialet af denne "nye" teknologi * Ikke skyde ned på rucs eksisterende it, men kigge med afsæt af ppl, hvordan kan vi så understøtte PPL * Nye teknologier tager udgangspunkt i "nye" mennesker * Man bliver hurtigt gammel i IT * Nogle skal hjælpe til af formidle teknologi - punktum. * "i mit hoved er ruc stadig et foregangsuniversitet" * Vi mangler metodeafsnit * Hvilken viden regner vi med at opnå? * hvilke teorier og begreber vil vi anvende * hvem vil vi tale med * Teknologidelen dykker ned i postfænomenologi