# FIXME Kildeovervejelser

<!-- FIXME: noter fra tidl. grupper

@Heath2011, @DuCharme2013.

-->

## Mulige kilder

@Andersen2015 og @Heilesen2016
undersøger PPL understøttet af digitale redskaber.

Omkring PPL specifikt
relateret til digitale redskaber mere løst,
undersøger @Bjorn2006 problemorienteret projektlæring ved fjernundervisning.

Om semantiske digitale redskaber specifikt
relateret til videnskabelig læring mere løst,
undersøger @Kanza2019 semantiske redskaber til videnskabelig annotation,
og @Goy2017 undersøger forbedring af brugeroplevelse ved kollaborativ annotation
vha. semantisk klassificering af og ræsonnement om mærkatnavne.

@Pressman2018 vedr. at vores fokus nok vil være produkt mere end state-of-the-art.

@Bento2022 om kvaliteter ved RDF-baserede ræsonnementsmaskiner (reasoning engines),
relevante ved et fremtidsscenarie
hvor Scholia og Hypothes.is ikke blot knyttes sammen,
men også påføres logisk ekstrapolering af "missing dots" i sammenlagte grafer.

@Couch2015 om prior art
vedr. effektivisering af læring gennem strukturering af læringsmaterialet.

@Venable2016 introducerer FEDS-metoden
til organisering af evalueringer henover et projektforløb.

## Konstruktion af ontologisk model

Prior art er beskrevet af @Fathalla2023 og @Pertsas2016.

@PablosCeruelo2014 beskriver udfordringer
ved at klassificere subjektive non-binære ting.

## Visuel præsentation af ontologisk model

@Sahli2022 giver et metodisk overblik over,
og anbefalinger om formål med,
forskellige visuelle træk.

@Lohmann2016 dokumenterer meningen med de visuelle elementer
i den formaliserede grafvisualisering VOWL,
bl.a. anvendt ved <http://vowl.visualdataweb.org/webvowl.html>.

@Bera2011 undersøger effektiviteten af visuelt guidende ontologier.