---
title: |
 Anvendelser af vidensgrafer \
 til kollaborativ akademisk læring
subtitle: |
 HumTek-23, Basisprojekt 2 \
 eksamensgruppe FIXME1234567890
metadata-files:
  - _actors.yml
  - ../_report.yml
  - ../_draft.yml
format:
  html: default
  pdf: default

# FIXME: drop before final release
nocite: |
  @*

breaks: false

---

# Problemfelt

Anvendelse af grafbaserede læringsredskaber

## Problemformulering

<!-- Hovedproblem -->

Hvordan kan graf teori bruges som teknologisk værktøj for visualisering af Individets indlæringsforståelse, adfærdsmønstre og praktiske tendenser. 


Hvordan kan graf teori anvendes til at bedre formidle emner? 


Hvilke løsninger er allerede til rådighed? 

Findes der hjemmesider eller kodningsværktøjer til at fremstille graf teori? 

Er der eksempler på undervisning baseret på graf teori? 
<!--
Underspørgsmål om sproget RDF som teknologisk system,
til at sikre dækning af TSA
-->

*Hvordan fungerer grafsproget RDF,
til at formulere og sammenligne akademiske begreber?*

<!--
Underspørgsmål om konkret anvendelse af vidensgrafer
indenfor et eller flere videnskabelige felter,
til at sikre dækning af STS
-->


*Hv...?*

FIXME

# Forundersøgelser

Hands-on brug af eksisterende semantiske læringsredskaber
i [supergruppen].

Skitsering og belysning af fremtidsscenarier
med læring understøttet af grafbaserede læringsredskaber,
og diskussion af styrker og svagheder
sammenlignet med nuværende læringsredskaber
anvendt ved 1. semester på RUC HumTek bachelor-studiet.

[supergruppen]: ../graph/index.qmd
  "Samarbejdet på tværs af de graf-undersøgende projektgrupper"

# Referenceliste {.appendix}

<!-- https://pad.degrowth.net/8krqOrqnR0iAIExDTtTrxw# -->

\begingroup
\raggedright
::: {#refs .foo}
:::
\endgroup