På baggrund af problemanalysen opstiller vi følgende seks krav til en konkurrence,
som skal engagere borgerne i at finde på løsninger på affaldsproblemet.
Da konkurrencen skal sætte den enkelte borger centrum,
fokusere kravene også på at engagere og motivere deltagerne i konkurrencen.
Nogle af disse er positive krav som for eksempel motivation og udtryksformer,
og tjener at sætte individet i centrum for idégenereringen.
Andre er negative og og stiller dermed krav til at konkurrencen ikke skal udelukke visse typer af projekter.
Pointen med konkurrencen er netop at udforske affaldsproblemet fra så mange vinkler som muligt,
og det indebærer at engagere så mange typer mennesker som muligt og tillader så mange typer projekter som muligt.
Motivation
Udtryksformer
Letforståelighed
Simplicitet
Anvendelighed
Inklusivitet
Gennemskuelighed(?)
Relevans(?)
| Tema | Krav | Kriterier |
| -------- | -------- | -------- |
| Motivation | Systemet skal kunne engagere en bred gruppe af designere gennem sin formidling | |
| Udtryksformer | Systemet skal kunne rumme et bredt udvalg af forskellige typer projekter | |
| Inklusivitet | Systemet skal være inkluderende for alle typer af designere | Systemet bør forvente en vis grad af modenhed
Geografi og dækning af rejseomkostninger
Kompleksitet af identificering/adressering |
| Formidling | Systemet skal kunne beskrives utvetydigt for designere | |
| Simplicitet | Systemet skal indeholde det essentielle minimum af variable | Antallet af variable |
| Anvendelighed | Systemets barriere for anvendelse skal være så lav som muligt, så det kan anvendes af flest mulige designere | |