--- format: html: default --- # Design af grafbaserede læringsredskaber Hands-on brug af eksisterende semantiske læringsredskaber i [supergruppen]. Evaluering af eksisterende semantiske ontologier til brug i modellering af læring ved RUC HumTek, og formulering af tillægsontologier efter behov. Design af semantisk understøttede lærings*teknikker* med brug af semantiske redskaber som [Scholia], [hypothes.is] og [Gooseberry], og evaluering af styrker og svagheder sammenlignet med nuværende læring ved RUC. Design af semantisk understøttede lærings*redskaber* som komplementerer [Scholia], [hypothes.is] og [Gooseberry], og evaluering af styrker og svagheder sammenlignet med eksisterende læringsredskaber (inkl. nuværende semantiske reskaber som Scholia m.fl.). [supergruppen]: ../graph/index.qmd "Samarbejdet på tværs af de graf-undersøgende projektgrupper" [Scholia]: https://scholia.toolforge.org/ "Scholia - Wikidata-baserede videnskabelige profiler" [hypothes.is]: https://web.hypothes.is/about/ "hypothes.is - Annotation af websider og PDF-filer" [Gooseberry]: https://github.com/out-of-cheese-error/gooseberry "Gooseberry - Wiki-generator udfra hypothes.is annotationer"