---
format:
html: default
---
# Design af grafbaserede læringsredskaber
Hands-on brug af eksisterende semantiske læringsredskaber
i [supergruppen].
Evaluering af eksisterende semantiske ontologier
til brug i modellering af læring ved RUC HumTek,
og formulering af tillægsontologier efter behov.
Design af semantisk understøttede lærings*teknikker*
med brug af semantiske redskaber
som [Scholia], [hypothes.is] og [Gooseberry],
og evaluering af styrker og svagheder
sammenlignet med nuværende læring ved RUC.
Design af semantisk understøttede lærings*redskaber*
som komplementerer [Scholia], [hypothes.is] og [Gooseberry],
og evaluering af styrker og svagheder
sammenlignet med eksisterende læringsredskaber
(inkl. nuværende semantiske reskaber som Scholia m.fl.).
[supergruppen]: ../graph/index.qmd
"Samarbejdet på tværs af de graf-undersøgende projektgrupper"
[Scholia]: https://scholia.toolforge.org/
"Scholia - Wikidata-baserede videnskabelige profiler"
[hypothes.is]: https://web.hypothes.is/about/
"hypothes.is - Annotation af websider og PDF-filer"
[Gooseberry]: https://github.com/out-of-cheese-error/gooseberry
"Gooseberry - Wiki-generator udfra hypothes.is annotationer"