From eb393edc82cf81a2023e14d9d0a038a9bee49d1e Mon Sep 17 00:00:00 2001 From: Jonas Smedegaard Date: Wed, 8 May 2024 09:26:45 +0200 Subject: assume no didactics in crappy material: won't be investigated --- worlding/_baggrund.qmd | 14 ++++++++++---- worlding/_perspektivering.qmd | 9 +++++++++ 2 files changed, 19 insertions(+), 4 deletions(-) (limited to 'worlding') diff --git a/worlding/_baggrund.qmd b/worlding/_baggrund.qmd index 0f31666..9885ab0 100644 --- a/worlding/_baggrund.qmd +++ b/worlding/_baggrund.qmd @@ -19,9 +19,6 @@ Vi føler os bremset i vores muligheder for at navigere i de vidensfelter vi introduceres for, så vi kan komme *i gang* med vores læring. Vi undrer os derfor over, -om det vi føler bremsende reelt er bevidst planlagt, -som del af de anvendte, pædagogiske metoder. -Vi er altså nysgerrige på, om anvendelsen af digitale teknologier til navigation i metadata kunne *styrke* eller måske *forstyrre* vores læring på RUC. @@ -97,7 +94,7 @@ vores institut anvender i omfattende grad digitalt læringsmateriale, struktureringen af vores læringsforløb er også digital. --> -## Afgrænsning af problemfelt +## Afgrænsninger og antagelser I vores undersøgelse i problemfeltet har vi taget flere fravalg. @@ -118,6 +115,15 @@ ved Fri software og (delvist) ved åbne standarder gør dem væsentligt nemmere for os at undersøge videnskabeligt, og for andre at efterprøve. +Vi antager, +at vores læringsrum som studerende ved RUC +*ikke* omfatter overleveringen af læringsmateriale. +Altså at eksempelvis udlevering af dele af pensum som PDF-filer, +indeholdende digitalt opsatte *affotografering* af tekster, +ikke repræsenterer et didaktisk motiveret "benspæn", men +med identisk intention +kunne være udleveret som PDF-filer med digitalt opsat *tekst*indhold. + ## Målgruppe Problemstillingen, diff --git a/worlding/_perspektivering.qmd b/worlding/_perspektivering.qmd index befa0c9..bb875b3 100644 --- a/worlding/_perspektivering.qmd +++ b/worlding/_perspektivering.qmd @@ -1,5 +1,14 @@ # Perspektivering +Det kunne være interessant at undersøge empirisk, +om tekniske "benspæn" i udleveringen af læringsmateriale +indeholder didaktiske elementer. +Altså om vores antagelse, +for nogel læringsfacilitatorer eller måske mere generelt, +om eksempelvis brug af fotokopieret fremfor semantisk opmærket læringsmateriale +er gjort som en bevidst konstrueret øvelse +med et læringsmæssigt formål. +