From e5541e3fd529f58baa5fade01a94ec281f0acc1f Mon Sep 17 00:00:00 2001 From: Jonas Smedegaard Date: Sun, 21 Apr 2024 20:34:58 +0200 Subject: extend theory --- worlding/_teori_og_metode.qmd | 236 +++++------------------------------------- 1 file changed, 24 insertions(+), 212 deletions(-) (limited to 'worlding') diff --git a/worlding/_teori_og_metode.qmd b/worlding/_teori_og_metode.qmd index 21610a1..23b849d 100644 --- a/worlding/_teori_og_metode.qmd +++ b/worlding/_teori_og_metode.qmd @@ -1,225 +1,51 @@ # Teoretiske overvejelser -## Teorier om teknologi +## Teorier om læring -Teorien om Data -> Information -> Viden -> Visdom +Den primære kilde, som analyseres, +er en (vistnok) spritny teori for læring, +betegnet tentakulær læring. -Teori om styrker ved transparens i kode og data +Dels anvendes teorien i analysen af læringsværktøjerne +Scholia og Hypothes.is, +og dels udsættes den for en kritisk analyse, +idet den er udgangspunkt for vidensgrafen, +som skal understøtte de semantiske værktøjers relevans i læringsprocessen. -Teori om privatliv og Decentralisering +Sekundært forventes inddraget tekster om læringsteorien +Problemorienteret Projektlæring (PPL), +som perspektivering af vores udviklede model for læring. -## Metoder til afdækning af en teknologis understøttelse af læring +## Teorier om teknologi -Kvalitativt ekspertinterview +Teorien om Data -> Information -> Viden -> Visdom -## Metoder til evaluering +Teori om styrker ved transparens i kode og data - +Vi vil anvende Framework for Evalutation in Design Science (FEDS). ## Semesterbinding -- cgit v1.2.3