From c4b97d8b731ab05c42316ef9c82564f0d562596e Mon Sep 17 00:00:00 2001 From: Jonas Smedegaard Date: Wed, 29 May 2024 12:06:08 +0200 Subject: drop obsolete draft introduction notes --- worlding/_struktur.qmd | 40 ---------------------------------------- 1 file changed, 40 deletions(-) (limited to 'worlding') diff --git a/worlding/_struktur.qmd b/worlding/_struktur.qmd index 9a980e5..2781034 100644 --- a/worlding/_struktur.qmd +++ b/worlding/_struktur.qmd @@ -1,43 +1,3 @@ -# Motivation - -Vores studieverden er motiveret -indefra af et princip om PPL, -og udefra af krav om målbarhed og succes. - -I cyberspace (vores brug af digitalisering) er vi motiveret -indefra af et håb om relevans af vores digitale evner og fascinationer, -og udefra af vidensøkonomiens markedskræfters værdisættelse -af flest mulige facetter af vores deltagelse i videnssamfundet. - -I meatspace (vores dagligdag) er vi motiveret -indefra af en nysgerrighed om videnskabelighed, -og udefra af SU, husleje, og COOPs madpriser. - -[FIXME: flytte "tentakulært modellerede" pointer ovenfor til konklusion] - -# Problemfelt - -I vores studieverden opfordres vi vi -til at arbejde kollektivt og udfra egne interesser, -og vi præsenteres parallelt for definerende tekster -som vi gennem forelæsninger føres igennem forståelsen af. - -I cyberspace FIXME ... - -I meatspace FIXME ... - -[FIXME: flytte "tentakulært modellerede" pointer ovenfor til konklusion] - -# Problem - -Vi savner anerkendelse -af vores strategiske sigte om at anvende semantisk modellering -til at understøtte vores egen akademiske læring på Humtek-studiet, -idet digitalisering indenfor læringskontekst typisk rubriceres -som instrumentelt for færdighedstrænende *indlæring*, -for individualiserende, *tvedelt læring*, -og/eller modvirkende inklusion og undervisningsdifferentiering. - ## Indsnævring Vores afsæt er i mindre grad vores egen fascination af tekniske dimser, -- cgit v1.2.3