From 9bcf38b8c58b90908cde412ca314126d3ba95186 Mon Sep 17 00:00:00 2001 From: Jonas Smedegaard Date: Thu, 30 May 2024 20:49:49 +0200 Subject: refine headlines for outline --- worlding/_outline.qmd | 32 +++++++++++++++++--------------- 1 file changed, 17 insertions(+), 15 deletions(-) (limited to 'worlding') diff --git a/worlding/_outline.qmd b/worlding/_outline.qmd index 22ad8c5..560e6f1 100644 --- a/worlding/_outline.qmd +++ b/worlding/_outline.qmd @@ -1,4 +1,6 @@ -## Introduktion +## Disposition + +### Introduktion Vi bruger digitaliseringer når vi læser akademiske tekster, men vi ved ikke om det reelt hjælper vores læring: @@ -20,7 +22,7 @@ Underspørgsmål: * Hvilken funktionalitet karakteriserer 5-stjernet læsning? * Hvordan påvirker 5-stjernet læsning læringsprocessen? -## Metode +### Metode Vi undersøger teknikken 5-stjernet læsning anvendt på en konkret tekst, og evaluerer herefter, @@ -37,7 +39,7 @@ med teorien, gennem kvalitative ekspertinterviews med forfatteren til teorien om vores forståelse af teorien og forfatterens forståelse af vores model. -## Teori +### Teori Vores undersøgelse af 5-stjernet læsning tager udgangspunkt i teorien om tentakulær læring, @@ -53,7 +55,7 @@ og inddragelse af metoder fra Stanfords nyere reviderede model, Frigørende Design (Liberating Design) [@Stanford2021]. -### Tentakulær læring +#### Tentakulær læring Teorien kan siges at knytte sig til økologiske kognitionsteorier, bl.a. direkte refereret Vygotskijs teori om kilde til udvikling @@ -66,7 +68,7 @@ skelner tentakulær læring mellem separate indholds- og materialdimensioner FIXME: brug i rapport, men drop fra disposition -### 5-stjernet data +#### 5-stjernet data 5-stjernet data er et koncept, som knytter flere teknologier og ideologier sammen. @@ -78,7 +80,7 @@ som bl.a. går under betegnelsen *Det semantiske web*. FIXME: Undgå/nedtone begrebet semweb! -## Analyse +### Analyse Vores nuværende konkrete praksis for 5-stjernet læsning involverer teknologierne Scholia, Hypothes.is og Markdown. @@ -90,20 +92,20 @@ Ved vores analyse af teknologierne anvender vi som eksempel et uddrag af vores egen brug af teknologierne til kollaborativ læsning af @Schraube2024. -### Hypothes.is +#### Hypothes.is Det konkluderes, at hypothes.is gennem sin funktionalitet inviterer til indholdsmæssig dialog med verden og med andre, på en måde som adskiller sig fra beskrivelsen af digitale værktøjer som operative i Schraubes tekst. -### Scholia +#### Scholia -### Markdown +#### Markdown Semantiske noter i Markdown -### Samlet system +#### Samlet system Opsummeringer: @@ -118,7 +120,7 @@ Vores proces kan rimeligvis siges at have potentiale for dybere læring, altså tentakulær læring med brug af begreb indenfor læringsteorien. -## Konstruktion af ontologi +### Konstruktion af ontologi Som evaluering af, om de digitaliserede data affødt af 5-stjernet læsning giver mening, @@ -134,9 +136,9 @@ Men hvis stumperne har en form for sammenhængskraft, er der *mulighed* for at hvad vi synes giver "mening" også er "meningen" i den akademiske verden vi er i dialog med. -### Evaluering af læring gennem visualisering af ontologi +#### Evaluering af læring gennem visualisering af ontologi -### Evaluering af 5-stjernede data +#### Evaluering af 5-stjernede data Ontologien er 3-stjernet viden [@Janowicz2014]. @@ -145,6 +147,6 @@ Vores designprodukt kan rimeligvis siges at have potentiale for stilladsering af dybere læring, og dermed at indgå i en tentakulær verdeningspraksis for læring. -## Konklusion +### Konklusion -## Perspektivering +### Perspektivering -- cgit v1.2.3