From 0c64f13324621c854226c7864081e08959f2517b Mon Sep 17 00:00:00 2001 From: Jonas Smedegaard Date: Thu, 9 May 2024 16:34:34 +0200 Subject: spelling: confusion between single-voiced (enstemmighed) and matching/congruence (overensstemmelse) --- "worlding/_l\303\246ring.qmd" | 4 ++-- 1 file changed, 2 insertions(+), 2 deletions(-) (limited to 'worlding') diff --git "a/worlding/_l\303\246ring.qmd" "b/worlding/_l\303\246ring.qmd" index 017cbf9..537ad84 100644 --- "a/worlding/_l\303\246ring.qmd" +++ "b/worlding/_l\303\246ring.qmd" @@ -218,7 +218,7 @@ Det er nemlig her, den såkaldte *affinitive, selvorganiserende læringsproces* opstår sammen med andre. Læring kræver helt lavpraktisk et møde -mellem den lærendes forståelse og en uoverenstemmighed med verden. +mellem den lærendes forståelse og en uoverensstemmelse med verden. I dialog med andre er der rig mulighed for at udforske et væld af forskellige forståelser under den affinitive bevægelse i læring. @@ -270,7 +270,7 @@ Digitale teknologier tillader kvalitativt nye måder at systematisere og navigere i *viden* udtrykt gennem *data*. Her kan nævnes wiki-formatet, som gør enhver læser til forfatter, da indholdet frit kan ændres -i overenstemmighed med regler om kildekritik osv. +i overensstemmelse med regler om kildekritik osv. Sider som wikipedia fungerer dog primært til at skabe overblik hos læseren, ikke dybde. Overblik er dog ikke helt overflødigt for dyb læring, -- cgit v1.2.3