From 71f806dad0b094c876764992bd131b222159ec30 Mon Sep 17 00:00:00 2001 From: Jonas Smedegaard Date: Wed, 5 Jun 2024 22:40:24 +0200 Subject: improve intro and perspectives regarding learning theory; drop related commented out notes --- worlding/_perspectives.qmd | 66 +++++++++++++++++++++++++++++++--------------- 1 file changed, 45 insertions(+), 21 deletions(-) (limited to 'worlding/_perspectives.qmd') diff --git a/worlding/_perspectives.qmd b/worlding/_perspectives.qmd index 4d03a8b..e444b2b 100644 --- a/worlding/_perspectives.qmd +++ b/worlding/_perspectives.qmd @@ -16,29 +16,60 @@ formodentligt mest oplagt metoder relateret til Aktionsforskning. ## Evidens for læring -Fremtidig forskning kunne basere sig på empiriske undersøgelser af, -om det vi teoretisk påpeger som potentiale, -er muligt at realisere gennem praktiske feltundersøgelser -- -ekempelvis ved A-B tests. -Det er her vigtigt at udforme tests, -så der skelnes mellem den læring der undersøges, -og den forudgående læring om anvendelsen af de involverede teknikker. -Her er det ikke nok at afdække testpersonernes IT-færdigheder, -da potentialet i dybere læring ikke kun er knyttet til IT-faglig teknik -men også færdigheder i at praktisere verdeningsdialog. +Fremtidig forskning kunne empirisk undersøge, +om det, vi her har fundet plausibelt også er påviseligt. +konkret eksempelvis ved A-B tests. +Det vil her være afgørende vigtigt at udforme tests, +så det reelt bliver en undersøgelse af læring af læringsstoffet, +fremfor en undersøgelse af læring af læringsmetoden.