From 1321928ae010ada77033a6a5fd859be6678622f8 Mon Sep 17 00:00:00 2001 From: Jonas Smedegaard Date: Thu, 30 May 2024 20:54:45 +0200 Subject: refine headlines for analysis, and use intro from outline --- worlding/_analysis_hypothesis.qmd | 8 ++++---- 1 file changed, 4 insertions(+), 4 deletions(-) (limited to 'worlding/_analysis_hypothesis.qmd') diff --git a/worlding/_analysis_hypothesis.qmd b/worlding/_analysis_hypothesis.qmd index 7a9886e..a5ba748 100644 --- a/worlding/_analysis_hypothesis.qmd +++ b/worlding/_analysis_hypothesis.qmd @@ -1,4 +1,4 @@ -# Hypothes.is +## Hypothes.is Hypothes.is er gratis, open source software, som lader brugeren annotere en tekst offentligt på internettet. @@ -11,7 +11,7 @@ Programmet er blevet anvendt i læringssituationer, bl.a. @Kararo2019 til undersøgelser af ordforråd og forståelse af grafvisualiseringer. -## Hypothes.is i praksis +### Hypothes.is i praksis Programmet installeres som webbrowser-udvidelse, eller indlæses ad hoc via en bookmarklet. @@ -78,7 +78,7 @@ er direkte relevante til de steder de forekommer. Brugeren er derfor allerede afgrænset til et specifikt udsnit af verden, modsat wikipedia, hvor sidespring kan føre hvor som helst hen. -## Læringshandlingen i konteksten af hypothes.is +### Læringshandlingen i konteksten af hypothes.is Når hypothes.is er installeret og aktiveret, ændres mødet mellem læser og materiale på flere parametre. @@ -211,7 +211,7 @@ Hypothes.is inviterer gennem sin funktionalitet til kontekstualisering og udveksling af perspektiver, og kan derfor siges direkte at understøtte indholdsmæssig læring. -## Perspektivering (?) FIXME +### Perspektivering (?) FIXME Ses digitalisering i lyset af funktionaliten i Hypothes.is, påtager begrebet digital distraktion sig en bredere betydning end den, -- cgit v1.2.3