From 2eafcf083105d40863cc47fb1c5600f7a7e31526 Mon Sep 17 00:00:00 2001 From: Jonas Smedegaard Date: Tue, 13 Feb 2024 11:32:46 +0100 Subject: add metadata and section on problem --- learn/index.qmd | 48 +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++- 1 file changed, 47 insertions(+), 1 deletion(-) (limited to 'learn/index.qmd') diff --git a/learn/index.qmd b/learn/index.qmd index f6f9d3d..649bc3c 100644 --- a/learn/index.qmd +++ b/learn/index.qmd @@ -1,9 +1,55 @@ --- +title: | + Abstraktion af begreber i vidensgrafer \ + til anvendelse ved kollaborativ akademisk læring +subtitle: | + HumTek-23, Basisprojekt 2 \ + eksamensgruppe FIXME1234567890 +metadata-files: + - _actors.yml + - ../_draft.yml format: html: default --- -# Design af grafbaserede læringsredskaber +# Problemfelt + +Design af grafbaserede læringsredskaber + +## Problemformulering + +Vi har i dette projekt valgt at undersøge følgende problemstilling: + + + +*Hvordan kunne grafmodellering understøtte kollaborativ akademisk læring?* + +Problemstillingen af vi valgt at bryde op i følgende underspørgsmål: + + + +*Hvordan fungerer grafsproget RDF, +særligt i forhold til at abstrahere akademiske begreber som ontologier?* + + + +*Hvordan kunne en grafontologi omfattende akademiske begreber designes, +så de understøtter kollaborativ akademisk læring, +og/eller hvordan kan eksisterende ontologier genbruges?* + +*Hvordan kunne en grafontologi omfattende akademiske begreber konkretiseres, +eksempelvis ved statisk visualisering eller interaktiv digital/fysisk modellering, +så materialiseringen understøtter kollaborativ akademisk læring?* + +FIXME: Tredje underspørgsmål omformuleret mere snævert, måske? + +# Forundersøgelser Hands-on brug af eksisterende semantiske læringsredskaber i [supergruppen]. -- cgit v1.2.3