From 381d5e51f381d5668a71b200d1c907e6605618ef Mon Sep 17 00:00:00 2001 From: Jonas Smedegaard Date: Thu, 6 Jun 2024 09:39:55 +0200 Subject: lowercase words --- interview/expert2/index.qmd | 68 ++++++++++++++++++++++----------------------- 1 file changed, 34 insertions(+), 34 deletions(-) (limited to 'interview/expert2') diff --git a/interview/expert2/index.qmd b/interview/expert2/index.qmd index d6bc936..66fb285 100644 --- a/interview/expert2/index.qmd +++ b/interview/expert2/index.qmd @@ -86,7 +86,7 @@ ja [[00:00:59]]{#59} **Ernst**: fortæl mig lidt hvad jeg skal gøre · -Og hvad vi skal lave · +og hvad vi skal lave · så har jeg en ide [[00:01:09]]{#69} **Ian**: @@ -201,7 +201,7 @@ det siger ikke noget · det er tilfældigt at det ligger her [[00:03:56]]{#236} **Jonas**: -Ja om det er det niveau eller det niveau det er kun en måde at tegne på +ja om det er det niveau eller det niveau det er kun en måde at tegne på [[00:04:01]]{#241} **Ernst**: hm · @@ -236,10 +236,10 @@ hvad er det vi har forstået eller ikke har forstået [[00:05:10]]{#310} **Ernst**: hm · -Ja okay · +ja okay · altså · i det generelle synes jeg det er interessant · -Jeg kigger på · +jeg kigger på · hvad er vigtige begreber og hvordan hænger de sammen og jeg kan lide den struktur altså den er · fra worlding starter det og til tentacular · @@ -316,7 +316,7 @@ men cause er sådan noget · cause and effekt er mekanisk tænkning · det samme med stimulate · det er stimuli · -Det er stimuli response · +det er stimuli response · det er mekanisk tænkning · bedre affect · ikke effect · @@ -366,14 +366,14 @@ så · I affect the machine when I put my thumbs on it [[00:08:28]]{#508} **Jonas**: -Jeg bliver også forirret når du afviser påvirket · +jeg bliver også forirret når du afviser påvirket · for det synes jeg er en direkte oversættelse af affect [[00:08:33]]{#513} **Ernst**: of affect · måske forstår jeg ikke helt det danske ord påvirker · men virker er effect · -Påvirker er effect on +påvirker er effect on [[00:08:42]]{#522} **Jonas**: ja det er jeg med på @@ -386,7 +386,7 @@ jeg bliver · hvordan bliver jeg påvirket · det har at gøre med mig · med subjektet · -Og affect har også mere også mig med · +og affect har også mere også mig med · [[00:09:05]]{#545} **Jonas**: meget spændende · @@ -394,7 +394,7 @@ men jeg tror simpelthen vi skal grave ned i ordenes begrebslighed i de forskelli for det er muligt at der er nogle nuancer der [[00:09:16]]{#556} **Ian**: -Vi har brugt mange timer på at prøve at finde rigtig ord · +vi har brugt mange timer på at prøve at finde rigtig ord · så [[00:09:19]]{#559} **Ernst**: @@ -440,7 +440,7 @@ ja men som stadig er en del af processen hernede · så altså måden din læring bliver dybere · det er gennem kvalitative læringsspring som kommer af en affinitiv bevægelse -Som breder et emne ud for at du så kan definere det på et nyt plan · +som breder et emne ud for at du så kan definere det på et nyt plan · så der mangler noget hernede for eksempel · men det er fordi · det har også været svært at definere hvordan det helt konkret hænger sammen @@ -481,7 +481,7 @@ men også at · du ved hvis en blæksprutte · det var det visuelle eksempel jeg kunne finde på · hvis en blæksprutte kun er ekspansiv og affinitiv så kommer dens tentakler til at løbe fra den · -Så på en eller anden måde så er den defensiv i at den ligesom er forsigtig med sine tentakler +så på en eller anden måde så er den defensiv i at den ligesom er forsigtig med sine tentakler og den hele tiden er · der er noget ved at du vil gerne forsvare i dit hoved den opfattelse du har af verden · og der er måske nogle mekanismer som er defensive men som ikke er så eksterne · @@ -571,7 +571,7 @@ og måske ikke · hvis du kun er ekspansiv så kommer du ikke til at kategorisere måske [[00:15:31]]{#931} **Ernst**: -Jeg er ikke sikker · +jeg er ikke sikker · altså den første del den kan jeg følge · [[00:15:36]]{#936} **Ian**: @@ -690,7 +690,7 @@ det er det vi · då der er noget · [[00:18:45]]{#1125} **Ernst**: -Det kan være · +det kan være · jeg ikke har tænkt meget over det og måske har I også ret med den der [Ernst peger på kobling i den visuelle graf mellem DefensiveReason og DefiniveMovement] @@ -727,7 +727,7 @@ men da var det · måske har I ret med det [[00:19:43]]{#1183} **Jonas**: -Men hvis øvelsen går på at · +men hvis øvelsen går på at · det her skal reflektere hvad du siger · [[00:19:49]]{#1189} **Ernst**: @@ -774,7 +774,7 @@ det er to forskellige ting · men alligevel · hvis man · bare at forstå noget og tænke så forandrer man det allerede lidt · -Altså det man tænker det (uf) · +altså det man tænker det (uf) · ellers kan man ikke forstå det [[00:21:21]]{#1281} **Ian**: @@ -789,7 +789,7 @@ rigtigt hvor hvis du lige pludseligt griber fat om det de prøver at beskrive · og du ser bag teksten · hvad er det for et fænomen · -Nå ja men det fænomen det kender jeg jo også lidt for jeg lærer selv tit · +nå ja men det fænomen det kender jeg jo også lidt for jeg lærer selv tit · så kan man forholde det til det · så er der en dialog @@ -1157,9 +1157,9 @@ ah så er her en forklaring af det her og derefter på kildeteksten i højre side] [[00:36:34]]{#2194} **Ernst**: -Næ det er også en tekst hvor jeg som læser relaterer +næ det er også en tekst hvor jeg som læser relaterer og hvad I gør nu er at bringe de forskellige tekster i dialog til hinanden · -Altså hvor hvad du skriver udvider det her · +altså hvor hvad du skriver udvider det her · og lærer det mere · det er interessant · og jeg er enig med jer @@ -1352,7 +1352,7 @@ og transparens i systemet super [[00:41:46]]{#2506} **Jonas**: -Så det taler muligvis · +så det taler muligvis · hvis vi forstår ret · vi har fundet det meget sent så · vi har ikke verificeret det endnu @@ -1393,7 +1393,7 @@ rigtigt · som experimental practice med alternative måder · [[00:42:51]]{#2571} **Jonas**: -Men det eksempel han kommer med +men det eksempel han kommer med [[00:42:54]]{#2574} **Ernst**: caring for the common good · @@ -1492,13 +1492,13 @@ vores hypotese om hvordan vi kunne evaluere · har vi lært noget · giver det mening den logik · eller hvordan ville du sige at man kan evaluere at have lært noget · -Jo jeg kender godt _A_B_ testen · +jo jeg kender godt _A_B_ testen · vi kan lave et krydsforhør først og så et krydsforhør bagefter · men det kræver at der er nogle ovenover os som kan organisere det · som ikke er os selv [[00:47:44]]{#2864} **Ernst**: -Ja · +ja · altså det er spørgsmålet · hvordan evaluerer man om man har lært noget eller ej · måske kan I huske at jeg skrev i bogen · @@ -1655,7 +1655,7 @@ jeg synes der er ting I forklarer rigtig godt i teksten · nogen har jeg lidt svært ved at forstå [[00:52:10]]{#3130} **Ian**: -Vi skal jo nok lige få givet en oversigt over de stjerner der · +vi skal jo nok lige få givet en oversigt over de stjerner der · ikke [[00:52:13]]{#3133} **Jonas**: @@ -1702,7 +1702,7 @@ der er forskellige navne for det her projekt · og det hed · indtil 2010 da hed det Linked Data · han ville gerne fremhæve at det hed Linked Open Data · -Det var ikke bare det at det var linked · +det var ikke bare det at det var linked · det var ikke nok · det skulle være linked og åbent · og så siger han · @@ -1813,7 +1813,7 @@ hvis din tekst griber fat i andres tekster · hvis du har hyperlinking i din tekst og peger på andres begreber [[00:56:16]]{#3376} **Ernst**: -Okay det gør jeg nogle gange · +okay det gør jeg nogle gange · altså måske ikke med hyperlink men indirekte hyperlink · tentacular learning bygger på tentacular thinking @@ -1931,7 +1931,7 @@ og lever sig ind i din tankegang for at finde den synapse · den kobling · hvor her der vil man blive inspireret til at · -Hey Ernst sidder i Danmark og tænker noget der er relateret her · +hey Ernst sidder i Danmark og tænker noget der er relateret her · [[01:00:31]]{#3631} **Ernst**: jeg forstår den idé og jeg synes det er en god idé · @@ -2000,7 +2000,7 @@ men måske er der også noget · igennem det digitale skaber man nogle muligheder · altså betingelser · hvor det kunne være muligt at udvide forståelse af begreber · -Det er ikke ?(nødvendigt at gøre)? +det er ikke ?(nødvendigt at gøre)? [[01:03:40]]{#3820} **Jonas**: noget af det jeg tænker det er at digitalisering er i sagens natur præcist · @@ -2025,14 +2025,14 @@ det er hvis man overfortolker · hvis du trækker mere ud af det end det kan bære · de digitaliseringsmiljøer som du fremhæver · så knækker filmen · -Så sker der noget galt · +så sker der noget galt · eksempelvis når du peger på Hartmut Rosa som snakker om den her online mode habit trap · online mode habit trap · habit er jo at hvis du gør det til en vane at være i online mode · hvor Hartmut Rosa snakker om at · online mode er at være et sted hvor solen aldrig går ned · -Sådan at du som ikke · +sådan at du som ikke · ligesom en landmand · bliver hævet væk fra arbejdspladsen når solen går ned · du kan ikke arbejde længere · @@ -2085,7 +2085,7 @@ det er en mulighed jeg forstår · når jeg har læst jeres tekst · I operationaliserer nogle begreber · I gør det også i den model her · -Og der tænker jeg at nogle gange · +og der tænker jeg at nogle gange · de ord I har · læring er okay · men nogle gange har I · @@ -2101,7 +2101,7 @@ ja [[01:07:02]]{#4022} **Ernst**: og der har jeg tænkt · hvorfor bruger I forkortelser · -Hvorfor ikke de hele ord · +hvorfor ikke de hele ord · og undergraver det ikke den meningsskabelse hvis man bruger sådan nogle forkortelser @@ -2133,7 +2133,7 @@ end der er plads til i de fem ord der kan være i en titel · tilsvarende så går vi ind og siger at · [[01:07:49]]{#4069} **Ian**: -Hvilken en af dem er det +hvilken en af dem er det [[01:07:51]]{#4071} **Jonas**: den der hedder tentakler @@ -2172,7 +2172,7 @@ ja [[01:08:19]]{#4099} **Jonas**: i visualiseringen · men vi har ikke kunnet få det til rent teknisk at virke · -Så i vores ontologi der ligger der · +så i vores ontologi der ligger der · lagret indeni · hvad du i virkeligheden siger @@ -2237,7 +2237,7 @@ en menneskelig beskrivelse af det tekniske term [[01:09:42]]{#4182} **Ernst**: ja ja ja · -Jeg tror · +jeg tror · så jeg har bemærket en teknisk fejl i jeres [[01:09:47]]{#4187} **Jonas**: -- cgit v1.2.3