From 2b586384ce1b00ef3ffc2f54f321847dc55a587e Mon Sep 17 00:00:00 2001 From: Jonas Smedegaard Date: Mon, 11 Mar 2024 14:09:09 +0100 Subject: update content --- code/index.qmd | 74 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ 1 file changed, 74 insertions(+) (limited to 'code') diff --git a/code/index.qmd b/code/index.qmd index c28c39f..399a432 100644 --- a/code/index.qmd +++ b/code/index.qmd @@ -445,3 +445,77 @@ Denne plan bør omfatte: (inkl. hvem i gruppen der er ansvarlige for hvilke oplæg) -- mere overordnet/generisk for senere møder --> + +# Bilag 2: Noter til 2. vejledermøde 11/03/24 + +* Lave flere underspørgsmål + * Måske endda dobbelt så mange +* Tage fat I double diamond modellen. + * Vores nuværende problemformulering "fisker efter" designprocess +* Med afsæt i scholia og hypothesis tager vi udgangspunkt i hvordan de kan bruges i undervisning +* Hvilke metoder og teorier kan vi bruge fra TSA? +* Hvordan ser vi grafteori i de værktøjer (scho. Hyp.) +* Vi har brug for empiri + * Ekspertinterview + * Hente teori + * Sine Berry som ekspert interview + * "Hvad mener du er kernebegreberne?" + * "Hvis du skulle vælge nogle få, hvad ville du pege på?" + * Hun skal "klædes på" + * Vi skal være meget forberedt på hvilke spørgsmål + * Meget analyse på interviewet + * nvivo + * Måske én til ekspert interview (men umiddelbart holde os til sine) +* Er der andre der har brugt det her? + * Hvad er state of the art? +* Tekster der skal gennemgås +* Det sværeste er at holde det simple +* Det er slet ikke PPL delen af ppl studiet vi vil understøtte, vi vil bare ikke spænde ben for det +* Vi er forvirret over at finde rundt i informationer som vi får udleveret +* Vores forundring: + * Dedaktisk grundsætning + * Formen + * Kan det virkelig være rigtigt at det her er ppl? +* Hvad er status på Roskilde Universitet? + * Hvordan syntes sine det går? + * Lidt provokerende +* Kan vi gøre noget for at gøre forskellig implementering af ppl fra forskellige forlæsninger bedre? +* I discover (fasen?), hvilke værktøjer bruger vi + * State of the art + * Hvilke konkurrenter + * Eksperter interviewer + * Literature review + * Book bibliotiker, + * Hjælper med at præcisere + * Velartikuleret præcisering + * Forskningsbaseret konklusion + * Plausibel slutning + * Double diamond som forskningsmodel + * Registrere frustrationer + * Gøre redde af observationer + * Uformelle interview, har de fortaget samme observation? + * Er der flere "stakeholders" + * Stateholderanalyse + * Hvem er der at kigge på/tage fat i? + (Stine) + * Konkurrent analyse + * Kvantitative undersøgelser +* Datalogisk analyse +* Analyse af nuværende IT systemer + * "Delivery system" +* Featurebeskrivelse +* Guideline til anvenderne + * Og beslutningstagere + * Hvad går det her system ud på? + * Brugervejledning + * Vi kan internt teste brugervejledningen + * Syntes de andre at det virker? +* Professionel IT forundersøgelse af Jesper simonsen + * Forskellige måder at analysere it systemer +* Design research - rojoaf +* Spørgeskemaer i virkeligheden <- bog +* Et interview lukker mere op for viden end begrenset kvalitativ viden + +* Link til british design counsil(skabere af double diamond model): https://www.designcouncil.org.uk/our-resources/the-double-diamond/ +* Link til double diamond model: https://innovationenglish.sites.ku.dk/files/2016/08/Double-diamond_ENG.jpg + -- cgit v1.2.3