From e41fa1fa1681dc5c4c404b7c69008cacee54c2c7 Mon Sep 17 00:00:00 2001 From: Ian Valentin Christensen Date: Wed, 5 Jun 2024 14:01:34 +0200 Subject: remove irrelevant parts and suggest additions --- worlding/_conclusion.qmd | 10 ++-------- 1 file changed, 2 insertions(+), 8 deletions(-) diff --git a/worlding/_conclusion.qmd b/worlding/_conclusion.qmd index 027afd5..c97d615 100644 --- a/worlding/_conclusion.qmd +++ b/worlding/_conclusion.qmd @@ -25,18 +25,12 @@ Resultaterne af projektets undersøgelse peger på, at 5-stjernet læsning bedre understøtter den tentakulære læringsproces gennem flere kerneideer: + 1. Ved at arbejde med kontekster frem for indsnævringer, præges læringsprocesser i højere grad af affinitive bevægelser, som kan skabe kontast til studiets krav på definitive, målbare resultater. Her kan digitaliseringsværktøjer også være anvendelige. - -2. Hvis den lærende sætter et mål om 5-stjernet data, -inviterer det til ekspansiv motivation, -da arbejdet med materialet så også kræver et arbejde med den kontekst, -det indgår i. -3. Undervisere kan tilsvarende motivere til affinitive læringsprocesser ved -at referere til Scholia og bruge Hypothes.is i workshops. -4. Ontologiseringen af indholdet kan bruges +2. Ontologiseringen af indholdet kan bruges som metode til at udvikle en fælles kontekst. Kvaliteten af data i denne proces kan styrke det kollaborative element, og 5-stjernet data er ideelt. -- cgit v1.2.3