From dd254431cf1bd27bd889a649bfc4d1afb7d47482 Mon Sep 17 00:00:00 2001 From: Jonas Smedegaard Date: Mon, 8 Apr 2024 17:00:08 +0200 Subject: adjust conclusion --- worlding/_konklusion.qmd | 12 +++++++++--- 1 file changed, 9 insertions(+), 3 deletions(-) diff --git a/worlding/_konklusion.qmd b/worlding/_konklusion.qmd index 7e032e1..821b85d 100644 --- a/worlding/_konklusion.qmd +++ b/worlding/_konklusion.qmd @@ -17,7 +17,8 @@ Tentakulær læring understøtter ekspansiv og affinitiv læring. Læring på RUC er PPL, som er indeholdt i tentakulær læring. Digitalisering i forhold til læring er svagt dokumenteret i eksisterende litteratur! -Kun *passive* redskaber belyses - +Kun *passive* redskaber belyses, +eksempelvis er Moodle et LMS (hvor "L" som i "learning" reelt rereferer til teaching) - ikke *aktive* redskaber som wiki-orienterede databaser og (micro)blogging kommunikationsplatforme. @@ -37,8 +38,13 @@ og derfor motiverede til at fiksere data. Diamond Open Data er nødvendig for væsentlig udbredelse af tentakulær læring. Perspektiv: -FIXME: Hvordan studerende kan anvende digitale redskaber konstruktivistisk. -FIXME: Hvordan lærere kan indbyde til konstruktivistisk brug af digitale redskaber. + +* Studerende kan prioritere redskaber med konstruktivistisk potentiale, + og anvende dem konstruktivistisk +* Lærere kan hyperlinke til digitale redskaber med konstruktivistisk potentiale, + og vejlede i at bruge dem konstruktivistisk +* Institutioner kan investere i adgang til FastGPT + (fremfor eller udover Microsoft tools)