From a07337ec6c75aa2c193d5e096791ac52e8528dfd Mon Sep 17 00:00:00 2001 From: Jonas Smedegaard Date: Tue, 19 Mar 2024 14:01:00 +0100 Subject: update content --- code/index.qmd | 30 +++++++++++++++++++++++++++--- learn/index.qmd | 43 +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++---- ref.bib | 10 ++++++++++ 3 files changed, 76 insertions(+), 7 deletions(-) diff --git a/code/index.qmd b/code/index.qmd index a557e17..f584dcc 100644 --- a/code/index.qmd +++ b/code/index.qmd @@ -1,7 +1,7 @@ --- title: | - Behandling af vidensgrafer \ - til at understøtte problemorienteret projektlæring + Graf-redskaberne Scholia og Hypothes.is \ + anvendt i problemorienteret projektlæring subtitle: | HumTek-23, Basisprojekt 2 \ eksamensgruppe S2424791009 @@ -542,7 +542,31 @@ eksempelvis belyst gennem [Diamond Open Access]. * ...overfor alternative ikke-digitale metoder * ...overfor alternative digitale redskaber * ...overfor fremtidige skitserede forbedringer -* Hvad er "Success" i forhold til konkret anvendelse på afl. tidspunkt? +* Hvad er "Succes" i forhold til konkret anvendelse på afl. tidspunkt? * Problemformulering * Evalueringskriterier * ... + +# Bilag 3 - Supergruppemøde 18/3 +* Ordstyrer: Ian Valentin +* Referant: Sebastian +* Første punkt + * Alle skal tjekke crab.fit, og se om alle kan på de rigtige dage. +* Umiddelbart er alle på til et supergruppemøde hver uge + * Tid: Hver onsdag, efter forlæsning eller kl. 12. + * Det er okay hvis man en dag ikke kan + * Det kan også være online +* Skrivestil + * (udskudt til alle grupper har en smule erfaring med bruge HedgeDoc) +* Algoritmer + * Kode-gruppens opgave handler faktisk ikke rigtigt om grafteori, + men fokuserer på programmer som underliggende har med grafteori at gøre +* Klassificeringer + * Hvis du skulle kigge på mellemøsten og skulle sætte det i bås, + * Hvad er det der sker? + * Semantik vil sige at man sætter et label på ting + * Hvis man ser på en tekst, så prøv at sætte labels på. +* Ian anbefaler protogé +* Ian fremviser Scholia og Hypothes.is til use gruppen +* Fælleslæsning + * Jonas mener ikke der er noget vi skal læse diff --git a/learn/index.qmd b/learn/index.qmd index 58a3774..7439005 100644 --- a/learn/index.qmd +++ b/learn/index.qmd @@ -107,7 +107,7 @@ Den erfaring vil vi bruge når vi optegner D&K i RDF. Måden, vi abstraherer, vi TRIN-modellen vil danne det empiriske analytiske grundlag for den fortløbende undersøgelse. -Projektet vil være gennemsyret af en deduktionistisk fremgangsmåde da vi vil bruge fagets kildeteksters mange postulater og konklusioner til at opstille de kernesammenhænge, der nødvendigvis på være gældende. +Projektet vil være gennemsyret af en deduktionistisk fremgangsmåde da vi vil bruge fagets kildeteksters mange postulater og konklusioner til at opstille de kernesammenhænge, der nødvendigvis må være gældende. Selve projektets grundantagelse er også, at viden bør være under konstant udvikling, og dette burde være afspejlet i de ressourcer, de studerende har tilgængelige. I den forbindelse vil den dialektiske metode uden tvivl være relevant, herunder potentielt ideen om negationen af negationen som type af relation, samt skarpere epistemologisk forståelse af forskellen mellem kvalitative fænomener og deres udspring af kvantitative ophobninger. Derudover vil dialektikken hjælpe os med at forstå det gensidige forhold der er mellem den studerende, og grafernes kontinuerlige udvikling gennem de studerende. @@ -290,7 +290,7 @@ Hvad menes der med semistrukturerede kvantitative interviews? Hvordan skal stati Hvordan forholder jeres metode sig til folkemordet i Palæstina? Hvordan vil I koble vestlige brugere af sociale medier sammen med niveauet af destruktion i Mellemøsten? -Hvorfor vil I hive fat i en fra META? Hvad har deres anskuelser at gøre med folkemordet i Palæstina? +Hvorfor vil I have fat i en fra META? Hvad har deres anskuelser at gøre med folkemordet i Palæstina? Hvordan kobles behaviorism psychology sammen med analyser af kommentarfelter på facebook? Hvad menes der med "understøtte de observationer, der er blevet taget"? @@ -298,10 +298,45 @@ Hvad er et "dæmpende værktøj"? Løsningsforslaget er meget utydeligt, og det "Bubble-theory beskriver en gruppe af mennesker som interagerer med hinanden i et lukket omfang" Hvad har dette med folkemordet at gøre? Hvordan kan brugere af SoMe påvirke mellemøsten hvis de hver er i deres egne bobler? -hvordan har i tænkt at koble jeres problemstilling til jeres arbejdsspørsmål. +hvordan har i tænkt at koble jeres problemstilling til jeres arbejdsspørsmål? "Trinnet i discover er koblet til Grounded theory som gør os i stand til at opfange mønstre ved blot at observerer" hvad mener I med blot at observere? hvilke medtoder vil i bruge til at observere folk som bruge SoMe? - +feedback: +fint overblik +Hvad forvented mere psykiske aspekter +vi har ikke nok data til at sige, at moodle ER besværligt +Vores motivation er skrevet klart og tydeligt. +undersøge hvorfor har humtek valgt at være som andre. +Projektets fokus er lidt utraditionelt, da vi ikke kigger + +"på en teknologi, der bliver anvendt i den kontekst, vi selv forsøger at analysere og anvende den indenfor." +vi skal kigge mere på det. + +feedbackgruppe +fin plan for vejledermøde + +feedback fra vejleder +afsæt: moodele virker ikke, hvorfor? hvad er det for noget vi beskæftiger os med? kvalificer det. +akademisk læring, dedaktisk felt? forusætning for at få semantikken til at virke, lave en it-løsning? der mangler grundlæggende ting i opbygningen. +aflukkkede filer i moodle? strukturen loggikke i progression, man skla forstå afsættet og hvor i v,.il henne. +vores vejleder, fedt at vi kommer ind på ? prøv at undersøge , giver det menning at bruge grafer i denne sammenhæng, måske er der en god grund til at ingen har g jort det før, det handler om at analysere en tekst og trække data ud som man kan proppe ind i database? det er en form for database man vil have trukket ud af automatisk, hvad er kolaborativ akademisk læring. model af læringsprocess, find en model. +det er vildt det vi kaster os ud iiiiiiiiiiii, +noget totalt spekulativt eller helt spredt. +er det de studerende... et begrebslandkort som alle bidrager til? passende interface og holder styr på det inkonsistent der kommer? +det er en læreprocess , vi ved kun en smule, +en ekstrem vansklig opgave vi har sat os for. +oppvejleder; hvad er behovet, hvis vi tager en sit. kan vi aflæse et mønster? tal ikke om grafteori det betyder noget helt andet det er en gren indenfor matematik. en vektor har koordinater det har en graf ikke nødvendigvis + + + +Kvantificér hvorfor moodle er dårligt +Akademisk læring = PPL, det didaktiske spørgsmål +Vi er 2. semester studerende, pas på med at dømme moodle for hurtigt. +Vi arbejder ud fra ANT ontologi, at moodle er en social konstruktion som kan ændres. +"Giver det overhovedet mening at bruge grafer af enhver slags til at repræsentere viden" +("måske er der en god grund til at der ikke er andre der har gjort det") +Hvad er kollaborativ akademisk læring? ***find en relevant model/metode*** +Vi har sat os i gang med noget meget bredt, som enten kan ende spekulativt eller for overordnet. diff --git a/ref.bib b/ref.bib index 4df400c..7a9904b 100644 --- a/ref.bib +++ b/ref.bib @@ -174,6 +174,16 @@ title = "Design Thinking Overview", } +@Misc{Ragab_2024_DESERE, + title = "{DESERE}", + subtitle = "The 1st Workshop on Decentralised Search and Recommendation", + author = "Mohamed Ragab and Yury Savateev and Wenjie Wang and Reza Moosaei and Thanassis Tiropanis and Alexandra Poulovassilis and Adriane Chapman and Helen Oliver and George Roussos", + year = "2024", + eprint = "2403.07732", + archiveprefix = "arXiv", + primaryclass = "cs.IR", +} + @Article{Sahli_2022, title = "Knowledge Visualization", subtitle = "A Design centered Framework", -- cgit v1.2.3