From 4ae776a43b8a487de7a08d77558c981f5c3c99da Mon Sep 17 00:00:00 2001
From: Jonas Smedegaard <dr@jones.dk>
Date: Thu, 9 May 2024 13:56:10 +0200
Subject: reference before punctuation

---
 "worlding/_l\303\246ring.qmd" | 14 +++++++-------
 1 file changed, 7 insertions(+), 7 deletions(-)

diff --git "a/worlding/_l\303\246ring.qmd" "b/worlding/_l\303\246ring.qmd"
index d3480b7..efc6e6c 100644
--- "a/worlding/_l\303\246ring.qmd"
+++ "b/worlding/_l\303\246ring.qmd"
@@ -45,7 +45,7 @@ Defensiv læring er læring, som tager udgangspunkt i *eksterne*
 faktorer, og kommer ofte til udtryk som et forsøg på at afværge
 negative konsekvenser, eksempelvis en utilfredsstillende karakter til en eksamen.
 "Defensive learning is primarily governed by external issues and
-largely removed from the subject matter itself." [@Schraube_2024, s. 35]
+largely removed from the subject matter itself" [@Schraube_2024, s. 35].
 Defensiv læring kan da umuligt stå for sig selv,
 da læring bliver reduceret til en statisk og fastslået handlingsproces.
 
@@ -59,7 +59,7 @@ da læringen kun kan finde sted i en levende dialog med omverdenen.
 "In expansive learning, the learning process is
 primarily not oriented toward external demands but
 toward the concrete necessities that arise from
-getting involved in the content of the learning problems" [@Schraube_2024, s. 36]
+getting involved in the content of the learning problems" [@Schraube_2024, s. 36].
 Her ligger den lærendes opmærksomhed på indholdet af det, der læres,
 modsat dem, der læres for.
 
@@ -119,12 +119,12 @@ Schraube pointerer, at læring kan finde sted
 hvor som helst og når som helst i den enkelte persons dagligdag. 
 Affinitiv læring er altså ikke en isoleret funktion af hjernen, 
 men en flerdimensionel og kompliceret proces,
-som næppe kan reguleres instrumentalt. [@Schraube_2024]
+som næppe kan reguleres instrumentalt [@Schraube_2024].
 
 Schraube beskriver ikke bare læring som en subjekt-orienteret,
 men som en *trans-kontekstuel* aktivitet;
-"Often the best ideas come to mind on vacation at the
-beach or while strolling through the city." [@Schraube_2024, s. 38]
+"[o]ften the best ideas come to mind on vacation at the
+beach or while strolling through the city" [@Schraube_2024, s. 38],
 eftersom ingen elementer af læring kan isoleres til den Lærernes sind, 
 men må tages i betragtning gennem hele den kontekst læring udfolder sig i,
 kan læring altså kun siges at opstå i en dynamisk og 
@@ -168,7 +168,7 @@ i denne oplevelse af en uoverenstemmelse mellem det lærte og verden.
 the limitations of one’s possibilities of action and quality of life
 can only be overcome by world-disclosing learning, then the
 step has been taken to make the effort and embark the path of
-learning." [@Schraube_2024, s. 114]
+learning" [@Schraube_2024, s. 114].
 Selve oplevelsen af denne uoverenstemmelse i en følelsesmæssig kontekst
 er altså et fundamentalt første skridt i hele læringshandlingen.
 
@@ -204,7 +204,7 @@ samt frihed for udefrakommende stress.
 Derudover er der et krav om umiddelbarhed,
 altså netop en så *direkte* som muligt forbindelse mellem de lærende,
 da læringsprocessen bedst udfolder sig gennem gensidig tillid
-og intentionen om at være åben for nye perspektiver. [@Schraube_2024, s. 138]
+og intentionen om at være åben for nye perspektiver [@Schraube_2024, s. 138].
 Man bør føle, at den anden person er til stede,
 og heri ligger det største problem for digitalisering i læring.
 
-- 
cgit v1.2.3