From 423d5f13c05f2c250c92a42fb576e52e31da1539 Mon Sep 17 00:00:00 2001 From: Jonas Smedegaard Date: Sun, 21 Apr 2024 20:08:33 +0200 Subject: move semester constraints --- worlding/_baggrund.qmd | 20 -------------------- worlding/_teori_og_metode.qmd | 20 ++++++++++++++++++++ 2 files changed, 20 insertions(+), 20 deletions(-) diff --git a/worlding/_baggrund.qmd b/worlding/_baggrund.qmd index 85f9a36..d000715 100644 --- a/worlding/_baggrund.qmd +++ b/worlding/_baggrund.qmd @@ -142,23 +142,3 @@ Dette henviser primært til de studerende, som kan finde læringsprocessen forvirrende og har brug for mere systematik, gennem grafteori til anvendelse af PPL-principperne. - -## Semesterbinding - -Projektet undersøger en teori for læring, -og hvordan denne teori kan understøttes af digitale teknologier. - -Gennem rapporten vil vi fokusere på læringsværktøjerne -Scholia og Hypothes.is og den rolle de kan spille i læringsprocessen -for den studerende. -Her vil vi beskue de to redskaber som Teknologiske Systemer (TSA). -Baseret på analysen af redskaberne vil vi inddrage Design & Konstruktion -til at konstruere en model, -der eksplicit kan beskrive, -hvordan disse redskaber relaterer til læringsprocessen. - -For at udarbejde denne model inddrager vi psykologisk teori, -der beskriver selve læringsprocessen i dens mangefaceterede bestanddele. -I undersøgelsen af sammenhængen mellem en psykologisk teori -og en teknologi i relation til mennesker, -læner projektet sig også op af dimensionen Subjektivitet, Teknologi & Samfund. diff --git a/worlding/_teori_og_metode.qmd b/worlding/_teori_og_metode.qmd index 566e3ff..21610a1 100644 --- a/worlding/_teori_og_metode.qmd +++ b/worlding/_teori_og_metode.qmd @@ -246,3 +246,23 @@ at vores design ikke kun er teoretisk gennemført, men også er effektivt, når det bruges i praksis. --> + +## Semesterbinding + +Projektet undersøger en teori for læring, +og hvordan denne teori kan understøttes af digitale teknologier. + +Gennem rapporten vil vi fokusere på læringsværktøjerne +Scholia og Hypothes.is og den rolle de kan spille i læringsprocessen +for den studerende. +Her vil vi beskue de to redskaber som Teknologiske Systemer (TSA). +Baseret på analysen af redskaberne vil vi inddrage Design & Konstruktion +til at konstruere en model, +der eksplicit kan beskrive, +hvordan disse redskaber relaterer til læringsprocessen. + +For at udarbejde denne model inddrager vi psykologisk teori, +der beskriver selve læringsprocessen i dens mangefaceterede bestanddele. +I undersøgelsen af sammenhængen mellem en psykologisk teori +og en teknologi i relation til mennesker, +læner projektet sig også op af dimensionen Subjektivitet, Teknologi & Samfund. -- cgit v1.2.3