From 3641b647837972f33d7036ab1f2dbd3c273d1ff4 Mon Sep 17 00:00:00 2001 From: Jonas Smedegaard Date: Wed, 29 May 2024 10:12:54 +0200 Subject: add perspective on scaffolding with Scholia in Moodle --- worlding/_digitalisering.qmd | 25 ------------------------- worlding/_perspectives.qmd | 29 +++++++++++++++++++++++++++++ 2 files changed, 29 insertions(+), 25 deletions(-) diff --git a/worlding/_digitalisering.qmd b/worlding/_digitalisering.qmd index ea03372..705324d 100644 --- a/worlding/_digitalisering.qmd +++ b/worlding/_digitalisering.qmd @@ -281,31 +281,6 @@ hvor vi præsenterer vores mapping af PPL ind i vores model, og får hendes feedback på hvor genkendelig hun finder vores præsentation af teorien. -## Forslag til semantisk skarpere brug af eksisterende LMS - -RUC anvender redskabet Moodle som administrativt læringsværktøj (LMS). - -Vi mener at observere en række fodfejl i denne brug, -som unødigt forvirrer os i vores læringsproces -(vi er rigeligt forvirrede me vores lærings*stof* -og det skader hvis ikke lærings*materiale* kommunikeres tydeligt). - -### Problemer med moodle - -Eksempel på en kildehenvisning som har blandet rundt i forfatternavnene. -Idet teksten refereres til semantisk er nemmere at opdage den slags fejl. - -> Tekst 2: Cass R. Thaler and Richard H. Sunstein, Nudge: -> Improving Decisions about Health, Wealth and Happiness, -> Penguin Books, 2009, s. 1-40. - -[Richard Thaler](https://scholia.toolforge.org/author/Q371212) - -[Cass Sunstein](https://scholia.toolforge.org/author/Q956164) - -Bogen [Nudge](https://scholia.toolforge.org/work/Q2004267) - -